Gå til innhold

HJELP!! 2 mnd og feber...trenger råd og tips!!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kle av henne så ho ikkje er overvarm. Går temperaturen opp må de ta kontakt med lege, men eg ho og virkar nesten som vanleg kan de ta det med ro. Til natta ville eg gitt panodil e.l. men følgt med om tempen steig...

Er du urolig, så ta kontakt med lege uansett! Bedre å kontakte legen for ofte. Det er viktig at DU har det godt også!

Er ikke noe fare så lenge den ikke overstiger 40 og allmen tilststanden ikke reduseres.

Kan gi paracet hvis babayen ikke spiser eller drikker som normalt.

God bedring. ps. ring legevakta hvis du er usikker.

Hvis du ikke har grunnlag for å komme med en påstand, så må du ikke si noe. Dette med at så små barn ikke skal ha feber, tror jeg ikke du har noe grunnlag for å si. Små barn kan ha feber, det er først når den blir høy og almenntilstanden er dårlig, at man skal passe på. Slutt å skremme nybakte mødre.

Annonse

Du bør ringe legen. Det er sant som hun nedenfor skriver at så små barn ikke skal ha feber. Det kan lett utvikle seg til blodforgiftning hvis det er infeksjon i kroppen. Min sønn hadde feber da han var 2,5 mnd og jeg fikk denne beskjeden av overlegen på barneavdelingen. Dette er ikke skremsel ,men sunn fornuft.Ring legen du.

Så små barn skal ikke ha feber..Barn under 3 mnd må på sykehuset for sjekk..Det måtte tulla vår da hun fikk feber på over 38 da hun bare var 14 dager gammel.. Ring lege vakten med en gang og forklar situasjonen.. Vi ble henvist rett til sykehuset av legevakten..

Vi dro til legevakten, legen konstanterte at det var en vanlig forkjølelse og at allmenn tilstanden var ganske god. Men vi skulle passe på hvis feberen gikk over 39 grader og ringe hvis det plutselig ble forandring på allmenn tilstanden hennes. Hun nevnte også at det er svært sjeldent babyer blir henvist videre til sykehuset. Av alle som er innom i uken er det kanskje 1 som det er noe alvorlig med. Og DET merker man med engang sa hun.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...