Gå til innhold

Må vesla (5 uker) ha på seg lue når hun ligger i vogna og det er veldig varmt ute? (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

kan du ikke avgjøre det selv?

Vi har på tynn bomullslue når det er varmt, hvis har på hettegenser har vi bare hetta over.

Det er jo ingen som sier at du MÅ ha på lue, det er sikkert ikke nødvendig heller så lenge dem ligger lunt i vogna!

Min tyske lege sa småflirande då ho hadde fått sitt første barn: her i Norge skal alle småbarn ha lue hele tiden, sånn er det ikke i Tyskland...

Bruk fornuften - svetter ungen har den det for varmt. Og direkte trekk blir det vel ikkje viss det ikkje bles veldig...

Dersom det er veldig varmt, og det ikke blåser så tar jeg av lua. Jenta vår blir veldig lett varm! Ikke noe godt å ligge å svette i vogna nei...

Det må du vurdera sjølv. Eg synest det er alt for masse "lue-hysteri" eg... Høyrde ein gong ei som sa at det er likeins for små bebiar som for voksne når det gjeld lue. Men sjølvsagt ansleis om vinteren... Om sommaren brukar no ikkje me lue, så kvifor skal bebiane det?

Nei, om det er lunt og godt i vogna, ser ikkje eg noko grunn for at ho skal ha hue på seg. Men du kan jo prøva med ei tynn bomullslue fyrst då, og så sjå om ho vert varm av det.

Vurdèr utifrå kva du kjenner er rett du!

Klem

Takker for svar:)

Vi var ute uten lue i dag (hadde med lue da:P ) men så kom jeg på at jeg hadde hørt at alle babyer skulle ha lue..

Men syns det er ille å skulle putte på vesla lue når det er skikkelig varmt..kan jo ikke være behagelig..

Så takk for svar:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...