Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ho kan godt ligga i 10minutt, viss ho ikkje skrik for masse då. Begynn med nokon minutt fyrst, så aukar du etter kvart. Og lysten for å ligga på magen kjem. Er jo kanskje litt uvant stilling no til å begynna med. La ho ligga litt å sprella på magen, på stellebordet etter bading foreksempel.

Ta det litt og litt!

Lukke til!

bebisen min likte heller ikke magen noe særlig... men når jeg satt forran henne og hun lå på magen på stellebordet ble det andre boller ja, da var det plutselig veldig gøy! lagger henne et par minutter på magen mot meg etter hvert stell og nå etter hvert liker hun det bedre og bedre:) nå godtar hun 4-5 minutter på magen i stua også. lykke til:)

Annonse

Min gjorde heller ikke det, helt til hun runda 4 mnd, for da snudde hun seg over selv...Konstant! Selv om hun egentlig ikke orka, hehe...Hun ble fort sterk da, skal jeg si deg!

Tips:

*Legg noen sammenbretta hånduker under brystkassa hennes (kommer da litt høyere opp, og det blir ikke så tungt)

*Hold henne over deg i "flygestilling".

*La henne ligge mye på magen, på brystkassa di, imens du ligger sånn halvveis.

*Spennende leker foran henne.

*Legg deg foran henne og underhold :-)

Lillegutt hatet å ligge på magen. Så det gjorde han nesten aldri, han var veldig sterk i nakken helt fra fødsel av. Men når han begynte å snu seg fra rygg til mage selv var det helt greit, så ikke stress for mye med det, det kommer av seg selv.

min lille har virkelig hata det lenge, men tror det kom av at i starten så gulpa han så veldig da ha lå på magen. Da tok jeg han fort opp fordi det så grusomt ut, dermed ble han ikke vant med det. Har snakka mye om det med Helsesøster, og for tre uker siden ble vi enige om at vi neste uke skal ha time med Fysioterapeut. Men nå det siste uka er det som om han plutselig har forstått at det kan være gøy, har gått i fra å ligge i 1 min( 30 sek av det min med hyling) til nå å kan ligge i 10-15 min, Han er 4 mnd nå.

Tips jeg har fått som muligen har virka, er la babyen ligge naken på magen, for da vil h*n få full kontakt med underlaget og det vil ikke være så skummelt!

Ellers som før nevnt, å bygge litt opp, sånn at det ikke blir så tungt.

Men pass i allefall på at albuene til babyen ligget godt plassert på underlaget, gjerne hold de på plass, viss h*n ikke vil. Du må tåle litt grining, men du hører forskjell på "lei" grining og "redd" grining.

Vår gutt liker/likte heller ikke å ligge på magen. Han er 4 1/2 mnd nå og det går mye bedre. Han har også vært sterk i nakken siden dag 1 men jeg erfarer at dette er snakk om hele ryggen som må styrkes. Han koser seg i begynnelsen men begynner selvsagt å gråte når han blir trøtt og hodet "faller" ned på matta:)

Han kan ligge kanskje 15min nå imotsetning til 1-2 min for noen uker siden. Tror ikke de ligger så mye lenger enn dette om gangen, men fortsett med å legge henne på magen så sant hun er våken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...