Gå til innhold

Det innlegget om at det var farlig med sengekant..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hæ? Er det værste eg har høyrd... kan aldri tenkja meg at sprinkelbeskyttar og sengehimmel er farleg? Då er det rett og slett farleg å i det heile tatt legga seg om kvelden...

Nei, vettuhva! Sikkert berre sagt for å provosera. Kan umogleg vera "farleg". Rart det er mennesker att på jorda her då..

:o)

Jeg leste faktisk i fjor om en familie som hadde mistet babyen sin pga. en sprinkelbeskytter rundt sengen. Babyen var blitt kvalt. Det som var ekstra tragisk, var at sprinkelbeskytteren var hjemmelaget, så foreldrene bebreidet seg ekstra for det. De kunne selvsagt ikke lastes for det. Man skulle jo ikke tro at det var farlig, for da hadde de vel sluttet å selge det. Men jeg har aldri brukt det til mine barn. Synes det er greit med minst mulig "dilldall" i sengen til baby. Det er jo ikke nødvendig å ha det.

Annonse

Glad vi har sengekant jeg..

Kvapp til av at gullet hylskreik etter vi hadde lagt ho i går kveld... da viste det seg at ho hadde sparka så mye med beina at de hadde satt seg fast mellom sprinklene...

Så da heva vi sengekanten enda mer...... :)

Jeg har ikke senge himmel da, men sengekanten ville jeg ikke vaere foruten. Guttebassen min var veldig aktiv i soevne som liten og rullet masse inn i siden paa senga, saa han slapp aa bli gul og blaa av det. Jeg vil tro at sengekanter er fine jeg dersom de ikke er for loese. De maa sitte stramt opp til sprinklene hvis ikke saa kan det vel kanskje vaere et problem naar babyen blir stoerre at han eller hun kan bli vridd inn i den. Det er vel bare aa sjekke at det er nok av de remsene man knyter sengekanten til sengen med... Easy fix...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...