Gå til innhold

Snufs.....noen som har noen råd til meg.....?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Nå er jeg så trist og lei meg. Jeg føler virkelig at samboeren og jeg ikke kommer til å få til dette, noen gang. Hvorfor skjer det ikke noe snart? ÅÅhhh.... Vi har prøvd i 7 mnd nå. Jeg tenker ikke på annet lenger. Derfor blir jeg så utrolig lei meg når mensen kommer. Klarer ikke la være å tenke på dette. Må jeg gå sånn i et helt år før jeg får noe hjelp? Vil ikke ha det sånn. Det gjør vondt.... Bir så stresset, for klokken min tikker så. Når jeg tenker over det, så er det et og et halvt år siden jeg sluttet på p-pillen. Men jeg kan vel ikke regne med det som prøveperiode......for da er jo ikke mensen ordentlig i gang etter p-pillebruk. Blir stresset av dette!

Noen som har noen gode ord eller råd å komme med til meg....snufs....

Lykke til allesammen :)

Fortsetter under...

Hei!

Du skriver at du sluttet med pillen for 1,5 år siden. Da syns jeg du skal bestille time hos legen din og snakke om det. Så kan h*n avgjøre om det er for tidlig å begynne utredning eller si hvor mange mnd dere skal prøve på egenhånd. Like greit å komme i gang så man føler at det skjer noe! Forferdelig frustrerende å gå sånn uten å vite noe. Dere kan sikkert iallefall få ta blodprøver for å sjekke hormoner og sæd-prøve i første omgang så vet dere iallefall aom alt slikt er på stell! Lykke til! :))

Hei på deg!

Jeg tror du trygt kan kontakte lege for videre utredning nå. Og i det offentlige går ting litt sakte, så hvis du skulle velge det, så kan det hende at det tar litt tid før du får time hos legen, og enda lenger tid før du kommert til gyn. Du må tenke på at det snart er sommer og sommerferie også, da kommer ting til å gå enda tregere.

Uansett er det 1,5 år siden du sluttet med prev, kanskje 1 år siden du fikk mensen tilbake, og da har det jo gått ett år.

Lykke til :-)

Forstår godt at det blir en nedtur hver gang mensen kommer. Det hjelper vel kanskje heller ikke å si at dette kommer nok til å gå litt opp og ned. Noen ganger tar jeg det veldig tungt mens andre ganger går det greit. Man skulle kanskje tro at når man har holdt på slik i 2 år blir man vant til disse nedturene men den gang ei. Så der har jeg dessverre ikke noen gode råd.

Hadde jeg vært deg ville jeg ha tatt kontakt med privat gyn. Da får du fort time og min erfaring er at du får god service og blir tatt på alvor. Legg vekt på at du har vært uten prevangsjon i 1,5 år. Hvor aktiv denne perioden har vært behøver du ikke si noe om. Det koster jo selvfølgelig en del mer å gå privat men som du skjønner synes jeg det er verdt det.

Har du brukt el tester?

Det behøver jo ikke være noe galt med noen av dere, men at det bare ikke har klaffet enda. Men skulle det være noe kan det jo være like greit å få vite det slik at man kan få gjort noe med det.

Ikke tenk mer på det!!! Ta kontakt med fastlege eller privat gyn i morgen og få hjulene i gang.

Lykke til framover

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...