:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. juni 2006 #1 Del Skrevet 6. juni 2006 Pappan til babyen min sier han vil stille opp og alt det pisse der. men ikke hører jeg noe fra han og om jeg ringer pga et eller annet spør han aldri om babyen. (har skjed en gang at han spurte om alt gikk bra). så går han forbi jobben min i dag (sammen med en kompis) og er overlegen som F. gidder ikke si hei en gang. blir både sint og såra. for han må faktisk snakke med meg og det blir så feil at han skal holde på sånn. jeg har ikke lyst til og snakke med han heller men må jo det. Er det ikke babyen sitt beste man skal tenke på a?? da må man jo prate sammen da. æææææææ......... blir sint og såra av han. kansje jeg er litt hårsår. vet ikke lenger jeg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5275396-forvirra/
=Mina min og mej= Skrevet 6. juni 2006 #2 Del Skrevet 6. juni 2006 kjenner meg igjen i det du beskriver, håpet mitt ligger i at det kanskje blir litt annerledes når barnet har kommet. Veit ikke jeg. Er vel vanskelig for alle parter men det er jo i grunnen ingen unnskyldning. Synes ikke du er noe hårsår, det er klart at man ønsker at han kan interessere seg for barnet i magen som faktisk er et resultat av dere begge.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5275396-forvirra/#findComment-5275545
Gjest Skrevet 8. juni 2006 #3 Del Skrevet 8. juni 2006 Hei. Jeg vet utmerket vel hva det vil si å vente barn med en som plutselig ikke ville ha babyen allikevel... Har kommet til den konklusjonen at det eneste fornuftige er å gi en god jul i hele mannen. Om han ikke tar kontakt, spør hvordan det går osv ,skal i hvertfall ikke jeg mase om oppmerksomhet. Jeg syns ikke at man skal gå på bekostning av seg selv og sin slevrespekt for å forsøke å oppnå kontakt med en mann som ikke ønsker det. Han dukker opp om han plutselig blir interessert, og da er det opp til deg om du vil inkludere ham i livet deres eller ei. Om han i tillegg overser og ignorerer deg når han går forbi deg, syns jeg du skal gi f... i hele mannen. Hva godt tilfører han livet ditt nå? Og hvorfor tror du han plutselig kommer til å innse hva som er moralsk riktig? Beklager, men jeg tror menn som presterer å avvise, ignorere, forlate sine gravide partnere er SÅ selvopptatte, at det eneste fornuftige er å gi dem ryggen. Man kan aldri tvinge noen til å bry seg, så la det heller bli en positiv overraskelse dersom han ombestemmer seg - på eget initiativ.... Og en annen ting, dersom du påtvinger ham kontakt i begynnelsen så vet du aldri om han kommer til å følge opp disse forpliktelsene. Kan hende blir barnet stående og vente på pappaen sin som ikke gidder å gi beskjed om at han ikke kommer allikevel.... Er det verdt innsatsen nå? Ønsker deg uansett lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5275396-forvirra/#findComment-5296014
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. juni 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 12. juni 2006 Nei nå er jeg enig med deg. han skulle kjøpe meg ut av huset og har fått lån og greier. men så vil han at jeg skal skrive huset over til han før han skriver under på lånet. jeg mener vi skal gå til en advokat og gjøre det samtidig. men det nekter han. å nå vil han ikke kjøpe meg ut alikevel fordi jeg sa det. faren hans lurte mammen hans på samme måte sånn at hun satt igjen med lånet hans. han må være dum som tror jeg går i samme felle. å han skal jeg dele en unge med. helvete heller Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5275396-forvirra/#findComment-5333245
cilla28 Skrevet 14. juni 2006 #5 Del Skrevet 14. juni 2006 Skikkelig dårlig gjort Pappaen til lille frøken i magen, har kansje spurt 1 gang hvordan det går. Tvang meg aldrig til å ta abort, men sa han skulle stille opp uansett.. Nå er jeg 6 mnd på vei. I perioder har han ikke tatt tlf engang. Han har sagt di styggeste ting til meg, sagt at jeg har knulla rundt og fått meg til å føle meg ganske ille til mote. Jeg har vært helt knust til tider. Enda vil jeg ha med han på fødselen, men tørr ikke spørre. Imunforsvaret mitt har desverre blitt svekket av dette og jeg har så å si vært dårlig siden Februar med bihuler, bronkitt og masse dritt. Tørr nesten ikke si ti folk at jeg er dårlig lenger vettu. Har hatt lyst til å gi han fingern mange ganger, men det er noe med dissa pappaene. Man vil så gjerne, men vil ikke di kan man jo ikke tvinge dem heller. Gi faen så langt det går, så får di komme om di vil. Jeg gjør det nå, jeg har ikke familien rundt meg en gang. Så jeg må klare meg selv, jeg skal love han driter i det. Han har besøk og har familien i nærheten hele tiden som hjelper han hele tiden. Han er ikke gravid en gang. blir litt lei meg, er jeg egoistisk å tenker på meg selv? Broren hans skal gifte seg nå, jeg er selfølgelig ikke bedt for vi er ikke sammen. Aner ikke om di vet at jeg er gravid en gang. Gi faen jeg prøver det å det er ikke lett. Føler han har tatt i fra meg muligheten til å få et fint svangerskap. Liker foreldrene hans og savner å kunne prate med dem. Vet ikke hva jeg skal gjøre godt for jenta mi. Men nå er jeg så såret av han, men jeg ønsker så inderlig at hun skal ha god kontakt med sin familie på begge sider så sant det er mulig. En gang til, gi faen du sårer deg selv. Tenk på deg og bebisen i magen og hvordan dere skal ha det alene. vil han ha kontakt litt senere er det ingen ting som er bedre for barnet om han ikke er skadelig for henne. CILLA28 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5275396-forvirra/#findComment-5349969
cilla28 Skrevet 14. juni 2006 #6 Del Skrevet 14. juni 2006 HELT ENIG! BRA INNLEGG, BARE Å BITE TENNA SAMMEN. DET GJØR JEG 4 MND I GJENN. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5275396-forvirra/#findComment-5350004
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 18. juni 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 18. juni 2006 Jeg får vondt av deg Cilla28. det er ikke godt og går sånn og prøve og prøve men aldri få noe igjen. Vi jenter må slutte og får dårlig samvitghet for alt. Det er bare og drite i disse guttene som ikke vil være der. vi må slutte og håpe på det, for de fortjener ikke vår energi. Hvis de vil være til stede må de komme til oss. det er vi som har babyen. skal på ultra lyd i morgen. har ikke fått svar av X om han kommer. håper han ikke dukker opp (egoistisk sett) håper han gjør det (for ungen sin del) men han vet i vertfall at han kan dukke opp hvis han vil og gjør han det ikke forteller jeg han ikke noe mer om babyen. da har han sagt ifra hvor han står spør du meg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5275396-forvirra/#findComment-5390130
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 28. juni 2006 Forfatter #8 Del Skrevet 28. juni 2006 X skal kjøpe meg ut av huset og jeg trodde at var i orden (til slutt) med at vi skal til advokat og skrive under papirene nå til uka. men så nekter han og skrive unner på at han får kjøpe huset om ikke jeg skriver under 50/50 fra jeg slutter og amme. så da sier jeg at da får han ikke kjøpe meg ut alike vel da. kjipt for han. så går det en stund da og så sier han at han skal bli med og skrive under alike vel. men han lover meg på tro og ære at han skal gå til rettsak mot meg om han ikke får babyen 50/50 fra jeg slutter og amme. han har vel ingen muligheter til og vinne en slik tvist?? jeg sa når vi var sammen at vil skulle ha 50/50 om det ble slutt. men det er vel ikke bindende?? sa aldri noe om fra når eller noe sånt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5275396-forvirra/#findComment-5498062
Gjest Skrevet 28. juni 2006 #9 Del Skrevet 28. juni 2006 Hei igjen. Synd å høre at den vordende barnefar fortsatt er en "pain in the ass..."...! Jeg har fortstått det dithen at dersom man er samboere ved fødsel eller under hele svangerskapet, så har mannen krav på 50/50-deling. Har dere derimot IKKE bodd sammen, så har han ikke krav på noe som helst. Da er alt samvær (utenom minstesamvær) og evt delt foreldreansvar helt opp til deg. Jeg fikk beskjed fra jordmor i dag dette i dag, at jeg slipper å tenke på delt samvær siden vi aldri kom så langt som til at vi delte adresse. Selv om han pendlet hit hver dag, så jobbet han og hadde egen leilighet i nabobyen, noe jeg er veldig glad for i dag! Dersom dere bare har bodd sammen en liten periode, tror jeg ikke han har krav på 50/50-deling. Krysser fingrene for det, i hvertfall...! Selv om du har sagt til ham tidligere at han skal få en slik deling, så har det ingenting å si i dag.. Heheh, da kunne jeg saksøkt min vordende barnefar for ymse løfter som har blitt brutt de siste månedene, for å si det slik! Dessuten, hils ham og si at dersom han fortsetter å true deg mens du er gravid, så gjør han seg virkelig ikke fortjent til noe samvær! Disse truslene vil heller ikke komme ham tilgode under en evt rettssak, så saken din stiller seg jo egentlig bedre for hver trussel han kommer med... Håper han roer seg etterhvert, lykke til videre!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5275396-forvirra/#findComment-5501402
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå