Gå til innhold

hodet har festet seg.. litt tidlig,men...

Anbefalte innlegg

var på kontroll hos legen i dag. er i uke 34.

hodet hadde festet seg godt sa legen. han satte opp ny time til kontroll om 14 dager,men mente jeg ikke kom på den timen. og ønsket meg en god fødsel. jeg er andregangsfødende.

er det ikke litt tidlig at hodet har festet seg? det var ikke festet ved kontroll på sykehuset for under en uke siden.

betyr det som lege sier at fødsel er rett rundt hjørnet?

jeg er veldig plaget av kynnere som kommer regelmessige ofte..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5275281-hodet-har-festet-seg-litt-tidligmen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres rart ut. Med min første var hodet festet i mange uker før hun kom. Denne gang er det ikke festet, men har også hatt nærmest regelmessige og vonde kynnere i nesten en mnd... Tror jeg ville hørt med jordmor i stedet.

Akkurat det samme sa jordmor til meg også. Hodet var festet i uke 35, og ønsket meg lykke til med fødselen, og sa at jeg aldri ville gå over termin. Det gjenstår å se da. Jeg har vonde menssmerter og kynnere. Men har snakket med jordmor på sykehuset og hun sa det er vanlig at hodet festet seg, i allefall på førstefødte, og desverre var det ingen garanti for at de føder før tiden. Det er det kun babyen som bestemmer, og det setter i gang når morkaken ikke lenger er sterk nok til å hode på babyen og starter rier for utpressing.

Så mensvondt, vonde kynnere og at hodet er festet er ingen garanti for tidlig fødsel - ifg. Ullevål

Men det er lov å håpe!

Annonse

Gjest Frantic

Jeg hadde det som deg - hodet festet seg med både nr 1 og nr 2 mellom uke 34 og 35. Jeg fikk også beskjed om at nr 2 ville komme før tiden, dette fordi jeg i tillegg var ganske moden og hadde smårier som kom og gikk. Men lillegutt ville det tydeligvis annerledes så han kom ikke før 4 dager før termin - til og med tregere enn storebror som kom 8 dager før. Så det trenger nødvendigvis ikke å skje noe enda, men muligheten er der selvsagt... husker jeg selv var ganske lei siden alle sa jeg kom til å føde lenge før, også skjedde det ingen verdens ting annet enn mange rier som varte noen timer og forsvant igjen.....veldig kjedelig!!!! Men når fødslen først satte igang gikk det kjempefort - 3,5 timer fra første ri til babyen var født. Kom inn med full åpning og hadde en drømmefødsel :-) Antageligvis fordi det hadde modnet seg over så lang tid

Denne gangen er småriene allerede begynt nå - er i uke 30. Så jeg skal inn til ny sjekk idag, kjennes nemlig ut som om mormunnen har flatet helt ut allerede..... vet at livmorhalsen har blitt kortere fra de siste undersøkelsene, så det bli spennende - vil at lillejenta skal holde seg i ro lenge enda..

Lykke til!!!!!

Jeg er 3 gangs og hodet er langt fra festet. Var hos jordmor i går 36+3.

Men hu ga meg time igjen om 3 uker og tok meg i hånda og sa lykke til på fødselen før jeg dro... Så regna nok ikke med å se meg der da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...