Gå til innhold

Ang vann når de er 4 mnd...

Anbefalte innlegg

Er det noen her inne som bruker å gi vann i flaske når det er varmt? Jenta mi som er 4 mnd vil ha mat ca hver 3 time på dagen. Vi legger henne ca kl. 20 hver kveld og hun våkner og vil ha mat alt fra kl. 0430-0800. Noen som har opplevd det samme og som gir vann på natta istedet?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5275191-ang-vann-n%C3%A5r-de-er-4-mnd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg har en gutt på 4 måneder som også dier om natten. Han får mat ca. klokken 23, 3 og 7 og noen ganger en gang eller to ekstra. Det er ikke nødvendig å gi vann når man fullammer (vet ikke om du gjør dette). Det er typisk at babyer spiser mye om natta, da nattamingen setter opp melkeproduksjonen. Jeg ammer liggende hvor babyen bare sovner ved brystet og skifter ikke tissebleie om natta, så blir det ikke så mye styr med amningen.

Er ikkje naudsynt å gje vatn om du fullammar. Men du kan byrje å introdusera ho for litt vatn om dagen, slik at ho venner seg til det. Start med ei skei med vatn...

Eg nattammar framleis, og tulla er 10mnd no. Så det er veldig individuelt for bebiar når dei ikkje vil ha meir om natta.

Men om det vert for bale om eit par månader, så kan du jo avvenne amminga om natta... men det er no ein anna sak (og då kan du godt bruka vatn istadenfor)...

Lukke til!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...