Gå til innhold

Seteleie

knerten09

Anbefalte innlegg

Hei.

Er i 33+5 og babyen har fortsatt ikke snudd seg opp ned. Er det flere som har "sittende" babyer i magen? Skal til akupunktør for å prøve å snu med nåler, så vi får håpe det hjelper. Har hørt det er vondt hvis det går så langt at de må inn å snu manuelt. Kan ikke si jeg har spesielt lyst til å føde et barn i seteleie. Og hvis jeg må det, er det noen som har noen erfaringer med det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen erfaring med det. Er 33+2 i dag, var på kontroll, babyen har snudd seg i seteleie, lå med hodet nede sist. Skal tilbake om 2 uker for å sjekke om hun har snudd seg, kunne snu seg helt til uke 37 sa jordmoren. Hvis ikke skulle de prøve å snu henne, ta ultralyd av bekkenet. Vil føde naturlig selv om det blir seteleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er i uke 36+3 (bim uke 37) og jeg var på sykehuset i dag og fikk vite at gutten min fortsatt sitter godt på rompa, det har han gjort siden uke 33 ca.

Skal inn om en uke igjen og ligger den i seteleie da så får jeg keisersnitt. (har fødselsangst i tillegg).

Men din har fortsatt tid på seg til å snu seg da!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og har en liten r akker inni meg som fant det for godt å snu seg sist uke. Er i uke 35.5. Skal til UL den 12 da er jeg i uke 37, og da blir det vel vedtatt om jeg kan føde vanlig, el må\ kan ta keisersnitt. Vet de kommer til å ta røntgen av bekkenet for å finne ut av om jeg i det hele tatt har plass i bekkenet til en setefødsel. Kjenner at jeg ikke er istand til å ta en avgjørelse på dette selv uten å bli rådført av min egen lege, og legen på ullevål. Hvis jeg kan ha en vanlig fødsel tror jeg at jeg er mest kiin på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er visst en del julidamer med oppnedbabyer.. :)

Junior har også satt seg godt ned i bekkenet mitt, og det virker nesten som om han har tenkt å bli sittende der.

Beveger seg masse, men gir ikke mye tegn til å snu seg.

Jeg er 35+3 i dag, og blir sendt til ultralyd i neste uke om han ikke snur seg til mandag.

Noen som vet om man får velge ks uansett når det gjelder seteleie?

Vet at jordmor ikke ønsker å vende ham - og det høres bra ubehagelig ut også, så det er vel likegreit..

Tror det blir ks på meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tydelig ikke den eneste med en baby som ikke ser vitsen i å snu seg! Det er litt godt å vite, selvom jeg ikke ønsker noen å føde sete fødsel!!!! Jeg har pratet litt med en kollega som valgte keisersnitt ovenfor setefødsel. Hun var i følge legene bred nok i hoftene, og de oppfordret henne til å føde normalt. Men babyen så ut til å være over fire kilo, så hun syntes det ble for stort. Noen mener det går greit så lenge babyen er under fire kilo, mens andre mener det går greit helt opp til fire og en halv kilo. Hun var for å prøve å snu babyen og det var ikke godt....det var ingen kjære mor....der tok de tak og vridde og reiv i magen, men han snudde seg ikke. Hun måtte nesten krangle seg til keisersnitt, så hvis man virkelig ønsker det må man stå på krava, for legene er for naturlig fødsel omtrent uansett.

Jeg har jo fortsatt tid til at hun snur seg, men siden hun har sittet hele tiden mente jordmoren at statisikkene tilsa at hun heller ikke ville snu seg nå. Men jeg tenker positivt...mamma fødte søsteren min i seteleie og det gikk helt bra...det værste var over på 3,5 timer.....man blir visst bare klippet opp litt ekstre.....men heller det enn måtte gå i flere måneder med en øm mage og ikke klare å løfte babyen sin en gang...???? Skal prøve akupunktur som visstnok kan sette igang noe for å snu babyen. Tror jeg vil prøve å føde vanlig, bare hun ikke er alt for stor da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutten min sitter også med rompa nede. Skal til ul 12.juni . Vil også føde på den naturlige måten hvis legen/jordmor sier det er ok.

Lykke til alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sykehuset i Tønsberg er de ikke vrange på å gi KS ved seteleie!!! Der var det helt opp til mor og bestemme!!! De er værre hvis det er snakk om hodefødsel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan bære babyen sin etter keisersnitt!!! Det har begge jordmødrene mine sagt pluss at jeg har to venninder som har tatt ks, (den ene har tatt det to ganger og den andre har tatt en gang) som også kunne holde og løfte babyen sin. Men søsken er det værre og løfte på.. Kommer litt an på formen din også selvfølgelig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...