Gå til innhold

Hjelp - han spiser for mye.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror ikke du kan si at baby på 3mnd.legger på seg for mye.

I såfall så må det være noe galt med den.

Tror du kan vente litt med vann og gi babyen mme så ofte den har lyst på.

Hvis du skal gi vann så holder det med en t-skje kokt vann som er blitt avkjølt..

Så små babyer trenger ikke vann siden de får mme eller mm.

(er ikke helt sikker på om dette er seriøst innlegg heller)

Spiser han ofte eller vil han ha mer når flasken er tom? Det hender mine gråter når flasken er tom, men når de får smokken så er det greit. Mine er snart 7 mnd og de får vann, men de får ikke drikke seg mette på vann før de spiser. Det er jo ikke noe næring i vannet så det er viktigere at de får i seg den melka de trenger. :)

På hs sier hun at han skal ha 15% ganger vekten, ikke mer. Han spiser MYE mer. Klarer ikke å holde igjen og se at han er sulten. Hs sier at jeg skal drøye tiden mellom måltidene. Han spiser jo med 3-4 timer mellom. Kan ikke la være å gi han noe når han er sulten. Tenkte at kanskje vann kunne mette litt for han.

Annonse

det er da ikke farlig å gi babyen vann! fint om de venner seg til smaken, og jeg tror ikke du trenger og være bekymret for at han skal "spise" seg mett på vann heller, jeg blir i allefall ikke mett av vann;) hadde gitt det et forsøk jeg, er ikke no særlig å måtte holde igjen og se at poden er sulten! tar han litt vann først, så er han vel tørst da:) jenta mi er tre mnd, og får både vann og mme, hun legger på seg fint, akkurat på kurven sin, HS anbefalte alle på barselgruppa mi og venne bebisene sine til smaken av vann uansett lykke til!

Tusen takk for positivt svar mina! Hvor mye vann gir du din i løpet av en dag og hvor mye om gangen kan jeg gi? Forstår ikke hvorfor folk er så i mot det? Vil jo ikke bytte vann med mme og sulte barnet mitt. Vil bare styre inntaket litt i normal retning ;-)

Dette slet jeg også med.

ungen var temmelig rund, oversteg kurven på skjemaet,og drak mye mye mer melk enn han ernæringsmessig behøvde.

Jeg begynte å gi vann, mellom måltidene og før, det tok jo 3 uker å venne han til vannet da. Så da drakk han ca 30 ml før hvert måltid, og 30x2 mellom måltid, pluss at jeg var litt streng, og bestemte at han fikk ikke mer enn en viss max dose melk.

Dette var virkelig et problem...

Men

Det som faktisk var ett enda større problem var at ingen tok meg alvorlig, alle blåste meg av, og kjeftet for de påsto jg prøvde å slanke babyen min.

For noe tull.

Men siden min bare fikk mme, og sprengte både vekt og dl pr døgn skalaen, så synes jeg det var greit å gå inn å overstyre litt.

Nå er ungen tilbake på normalvekt, og alt er greit.

Men fant ut at jeg skulle gjøre aom jeg ville og ikke bry meg med de andre, og så la være å snakke om dette.

For da fikk jeg bare kjeft.

Annonse

Hei! Vil bare minne deg på at hvor mye mat barnet trenger går jo ut fra vekt og ikke fra størrelse. Det fungerer litt annerledes med babyer på det punktet. Jo mere de veier, jo mere mat har de behov for.. Husk at de krever jo bare det de trenger. Og selv om de blir lubne, så kan det være at babyen trenger så mye for å utvikle seg maksimalt på andre områder.. Hjernen til så små utvikler seg raskt, og trenger myye næring for å kunne gjøre dette i et sånt tempo.. Kanskje er bare barnet ditt litt tidlig ute på f.eks det motoriske plan? Kanskje er babyen din mye våken og bruker hodet mye? Kanskje ligger den litt foran gjennomsnitt i utvikling? Det kan være slike grunner til at de krever mer mat enn de 15 % man snakker om.. Ville ikke kuttet så mye hadde jeg vært deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...