Gå til innhold

Størrelse på baby i uke 37

Anbefalte innlegg

Var på kontroll i dag, og fikk beskjed om at babyen var sånn ca 2500 gr. Synes dette virket utrolig lite, og blir litt bekymret når jeg tenker på det. Jeg har masse vondt, og tenker at den kanskje blir stresset av all smerten min, og ikke vil vokse. Noen andre som har fått målt i uke 37?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5274196-st%C3%B8rrelse-p%C3%A5-baby-i-uke-37/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jag var på sykehuset i dag for å prøve å snu ungen fra seteleie, men det gikk dessverre ikke, han satt alt for godt med rompa i bekkenet. I den forbindelse tok de mål av barnet, og han var rundt 3500gr, jeg syntes det hørtes mye ut, men fikk beskjed om at det var helt normalt, jeg er 37+4 i dag da.

3500 g hørtes litt mye ut i uke 37 synes jeg, det er jo normal fødselsvekt det da! På min side står det:

Din svangerskapsuke: 37

Babyen er nå rundt 45 centimeter lang og veier i snitt 2500 gram.

Så mellom 2500-3000 g er nok normalt vil jeg tro!! :o)

jeg tror ikke jeg ville ha bekymret meg:-) jeg er 34 uker på vei og har en kjempe gutt i magen på 2600g, så mitt problem er det motsatte. men husk at de legger på seg ganske mye i uken de siste ukene så du får en helt frisk og normal baby:-)

lykke til

Annonse

Min pode målte ca 2700g da jeg var 37+3, det er visstnok ca 14% under gj.snittet. Men så lenge poden vokser jevnt spiller det ingen rolle om han har sin egen kurve. Kan virke som om babyen din er sånn ca på samme "nivå".

:o)

Fikk beskjed på UL på fredag om at den lille nå er ca 3100-3200. Er 37+ 5 i dag.Litt over snittet, men ingenting å bekymre seg for. De tror den vil være ca 3700 v termin. Jeg hadde nok blitt mer bekymret dersom jeg fikk beskjed om at hodeomkretsen var 40 cm! ....

Jeg fikk også målt jenta mi i uke 37 på grunn av at hun ligger i seteleie. Da var hun 2900 gram. Legen sa d var en veldig fin str. med tanke på setefødsel. Så regner med at dette er en ganske normal str. med tanke på at de vokser ca. 200 g i uka nå mot slutten.

Ikke alle babyene er like store.Jeg har også en liten jente i magen, ca.2500g, 36+1 idag.Dette er normalt, det er ikke vekta som er viktig (men vekstkurven må ikke være flattende) men om barnet er frisk. Jeg foretrekker å føde et barn på ca.3kg, enn et på rundt 5kg...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...