Gå til innhold

Vondt i hodet - hvilke tabletter kan tas?


Kaja_2013?

Anbefalte innlegg

Ibux kan ikke tas? - står på pakken at man i såfall må kontakte lege først. Noe annet man kan ta uten å kontakte lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

legen min sa til meg at jeg kunne ta paracet hvis hodepinen ble for ille. Eller hvis jeg fikk feber.

Prøve å la være så langt du kan,men går det ikke så går det ikke

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibux skal du holde deg unna pga.blødningsfare.

Men Paracet kan man ta uten å ha dårlig samvittighet:o)

Håper du blir bedre i hodet snart :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

 

Da skal jeg prøve å klare meg uten en stund til, men leser til eksamen som er om 10 dager, så om det ikke bedrer seg veldig snart tror jeg at jeg blir nødt til å ta noe... Men vil jo ikke risikere noe med den lille spiren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å drikke vann og ta en "dupp" midt på dagen hvis du kan. Hvis ikke så er det ganske ufarlig å ta paracetamol, så lenge du er fornuftig med inntak. To tabletter en dag eller to i løpet av svangerskapet gjør nok ingen skade. Men som sagt - paracetamol (eks pinex/paracet) er safe, ibux skal du holde deg unna. Spør på apoteket, de er flinke. Lykke til mot eksamen, Kaja :) Jeg gjorde unna min idag, herlig å være ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for tips!

 

En gang el. to i løpet av svangerskapet,ja.. Hmmm, jeg fikk positiv test i går, så er kanskje litt tidlig å bruke opp "kvoten" :)

 

Håper eksamen din gikk bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, var litt billedlig talt det der med en eller to ganger... hehe :) Selv er jeg over-restriktiv med medikamentbruk i svangerskapet, hovedgrunnen er at jeg vet jeg kommer til å bekymre meg grønn om jeg tar en tablett for mye eller spiser feil mat eller noe. Bedre å la være, så slipper jeg stresset det medfører. Stress for spira er jo faktisk ikke bra.

 

Eksamen gikk helt ok, heldigvis er jeg ikke avhengig av å stå. Ting blir bare lettere om jeg gjør det... lånekassen vettu, hehe :)

 

ps: hvis du orker så kan du jo drikke litt cola light eller noe sånt, inneholder riktignok kunstige søtningsmidler, men også littegrann koffein som kan piffe deg opp litt i eksamensstria. Bare husk moderasjon, ikke drikk mer enn enten en liter cola eller et par kopper kaffe pr dag som regel. Frukt er også bra hvis du har hodepine. Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...