Gå til innhold

Hvor syk for å få sykemelding?


vivi79med2tette

Anbefalte innlegg

Før jeg ble gravid var jeg overbevist om at jeg skulle jobbe nesten hele svangerskapet. Jeg er et arbeidsmenneske som sjelden er borte fra jobb. Men nå når jeg er blitt gravid, skulle jeg egentlig ønske at jeg kunne være hjemme... Det er akkurat som om kroppen trenger litt ekstra ferie,, og fortjener det. Det skal sies at det også har skjedd en kræsj mellom meg og sjefen, så ille at jeg har ringt HMS tjenesten for å få en samtale. (Det er flere enn meg som har reagert på oppførselen hennes mot meg, så det er ikke gravid symptom at jeg synes hun er slem..)

Kan psykisk press være skadelig for graviditeten? I så tilfelle vil jeg være hjemme. Har grini på jobben hver dag nå.

Uff dette ble langt... Men trengte å få det ut.

Føler meg "dessverre" ikke syk heller. Ikke kvalm, svimmel eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er grunn nok til å være sykmeldt, du trenger ikke ha dårlig samvittighet for det, som du sier selv, du er sjelden borte fra jobb, så hvis du føler du trenger det så bare gjør det =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. det er godt å få det ut :-) Jeg skal til samtale hos HMS til fredag. Det er egentlig for og forebygge sykemelding. Men jeg får høre hva hun sier. Kan jo være hun mener jeg burde ta ut SM også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok av den typen som ser litt lett på dette her i sv skap, var selv sm hele mitt forrige sv skap pga bekkensmerter og jobbet deltidsjobb på en nattklubb, så det var ikke så greit.,=)

 

Nå så er jeg hjemmeværende og har ikke krav på sm, men syns du skal gjøre hva du mener er best for deg selv ...

 

Ikke bry deg om dårlig samvittighet for arbeidsplassen din, jeg syns det er viktigere at du har det bra.

 

Lykke til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk prinsessen på erte. Jeg tenker hardt på sm nå. Hvor ofte ellers i livet er det man kan ta seg litt ekstra tid til seg selv om ikke nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...