Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som stadig må diskutere mm vs. mme og sykdom.

Det går ikke ant å sammenligne barna deres med andre så har liksom "vitenskapen talt".

"90 % av de som dør spiste poteter dagen før", dette stemmer jo men det betyr ikke at det er giftig å spise poteter. Med andre ord, slutt og "forske" på ting som er forsket på allerede.

JA babyen som får mm får styrket immunforsvar.

NEI det betyr ikke at de som får mme er syk hele tiden.

Det er en grunn til at vi har melk i puppen, for det er til det beste for barnet. Det betyr ikke at mme ikke er en god erstatter for det er den

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men tror mange missforstår dette med MME..

Det heter jo morsmelk-ERSTATNING ikke morsmelk-alternativ...

Skrevet

Kanskje grunnen til at vi har melk i puppen er at det for 2000 år siden IKKE fantes butikker med mme? He he! Tror fortsatt at mm-kvaliteten er individuell og varierer, og tenk på alle miljøgiftene som ikke fantes når vi ble "skapt" med pupper og butikken ikke fantes..? Finner vel ut om en 10-20 år at måten vi lever på i dag gjør at ikke alt vi overfører via mm er så bra likevel?

Hehe! Provoserer nok nå ja - men det er jo lov å synse forskjellig heldigvis*sss*

Skrevet

Jepp - nemlig!

Den er laget for å ERSTATTE mm!

Skrevet

ja mange som gir mme trenger vel en unskylding og jeg regner med dette var din (til svaret: Kanskje grunnen til...)

Skrevet

Har tenkt tanken selv, faktisk :) Jeg kjøper den teorien når det blir laget mme med antistoffer! Og når de finner ut av hvorfor mm-barn er mer intelligente enn mme-barn.

Skrevet

åj, barnet ditt skal få lære seg å bli en god mobber.

Skrevet

Oups! Da må jo omtrent 2 generasjoner som lever i dag, være passe dumme i huet, hehe... Og tenk dem fikk kumelk av alle ting!

Skrevet

Kult om du samtidig kan servere nettside med en seriøs studie som bekrefter at mme-barn er mindre intelligente! Eller er det bare en tom påstand?

Skrevet

hvem er det du svarer til her?

Kan ikke se at noen antyder at barn av mme er mindre intelligente!

Skrevet

Ikke rart..at du ikke vet bedre anonym, hvis du ikke har noen bedre studie å refere til. Om du ikke visste det, så er det STOR forskjell på mme nå og "melken" de ga babyene sine den gang. Dette er jo en studie som reffererer til forrige århundre ;-))

Så vidt jeg vet er det ikke funnet noen intelligensfremmende stoffer i mm.

Men hvis det er en forskjell kan jo "amming" ha noe å si. Det ER jo vitenskapelig bevist at fysisk nærhet fremmer kognitiv utvikling og mangel på nærhet gjør det motsatte....

Mange ukjente faktorer på dette området, så anonym, påstanden din holder om mm holder desverre ikke vann...

Skrevet

Fatter ikke hvorfor denne diskusjonen kommer opp og opp igjen! Det er jo TYDELIG at dere som gir mme har problemer med ett eller annet, samvittigheten kanskje??? Alle vet, det er forsket og vedtatt at morsmelk er og blir det beste for barnet! Så dere alle som trenger alle idiotiske og ulogiske unnskyldninger for at mme er best; fint for dere at dere kan trøste dere selv. Men dere overbeviser ikke meg!

Skrevet

du som ikke fatter hvorfor denne diskusjonen kommer opp.. nei det gjør ikke jeg heller... ja de fleste vet at MM er best for barnet.. å ja jeg sliter med dårlig samvittihet.. å er kjempe lei meg for at jeg ikke kan gi barnet mitt MM har prøvd alt å har ikke melk..... så takk for at du strør salt i såret det hjelper...

Skrevet

d jeg ik forstår er hvorfor man svarer anonymt i denne debatten.Hvis man mener så sterkt om noe, så bør man signere med nick synes jeg, å stå for det man sier.....

Min mening(ja det er bare min MENING) er at morsmelk er det beste for barnet, men hvis jeg får problemer med amming av en eller annen grunn så gir jeg morsmelkerstatning med god samvittighet. Da har jeg i hvertfall prøvd. Amming skal være en kosestund med barnet har jeg hørt (jeg synes ikke at det var sååå kos de 2 første ukene for da suttet hun bare. Nå ser hun opp på meg å titter å smiler samtidig), men hva slags kvalitetsstund blir det hvis mor hater det, har vondt eller føler seg utillpass?

Nei selv om jeg synes det ideelle er at jeg ammer, så ser jeg ingen problem med mme hvis situasjonen tilsier det.

Skrevet

Nok et idiotinnlegg fra en som har ikke har hatt problemer med å gi bryst.

Greitt det at mm er best for barnet. Men hva gjør vi når vi ikke har det (ikke nok og ikke den næringen babyen trenger)? Skal vi la vær å gi våre barn mme da eller? Siden de, etter fakta fra alle idiot-anonyme, er verre rustet til å stå i mot influensa, er mye mer syk hele tiden, og faktisk blir dummere.........

Med den holdningen mange av dere som kun gir mm har - så tror jeg faktisk det er deres barn som blir sneversynte og dummere hvis dere lærer dem deres holdninger og meninger.

Mine gutter vokser opp på mme - og de er faktisk (jamført barnelege som såklart må være tjukk i hodet i forhold til dere) veldig sunne og godt utviklede. Den største på 14 mnd. har hele tiden vært veldig forut for alderen (men såklart ettersom han kun har fått mme så er det jo ikke noe håp for ham), og er sterkere enn mange 2 åringer.

Ærlig talt så kan dere dra dit pepper'n gror. Ikke nok med at mange føler at de svikter ved å ikke kunne gi mm, men man skal attpå til få slike drittkommentarer fra dette forumet oxo?! Stikk fingeren i jorda og fei for deres egen dør.

Vi prøver alle å gjøre det beste for våre barn.

Skrevet

Veldig bra skrevet SuperGlad .

Den skriver jeg under på :-)

Skrevet

Nå har jeg endelig mannet meg opp for å svare på et av disse "evinnelige" mm/mme diskusjonene. Jeg har ikke vært så mye inne på dinbaby-forumet pga at hver gang jeg skal inn å lese, så dukker det opp igjen og igjen.

Vil bare si en liten ting: du som skriver: dere mme-mødre har tydlig problemer med noe, samvittigheten kanskje?!!?? Ja, kanskje det!

Veldig mange mme-mødre sliter voldsomt med samvittigheten bl.a pga holdningene på disse sidene. Men mest fordi de hadde gledet seg til å amme og synes det er utrolig vemodig å ikke kunne amme. Skjønner dere ikke det? Jeg hadde blemmer, tette melkeganger, brystbetennelse og tilslutt lite melk, så fra uke 6 måtte jeg gi 100 ml mme hver kveld. Og jeg gråt bare pga det. Er vanligvis en tøff jente, men på dette området er jeg veldig fintfølende. Man føler seg utilstrekkelig og som verdens dårligst mor når men ikke kan amme når barnet er sulten. Når sønnen min ble 4,5 måned hadde han behov for mer næring, hadde pumpet og pumpet og pumpet, og lagt han til hver time for å øke produksjonen, men ingenting hjalp. Og da jeg begynte med grøt, ville han ikke ha så mye pupp. Nå er han snart åtte måneder, og jeg ammer kun om morgenen, men er veldig fornøyd med det, tross alt.

Skjønner egenltlig ikke hvorfor jeg skriver dette, for i morgen kommer den samme diskusjonen igjen. Men nå har jeg i alle fall skrevet det.

Og så vil jeg også si at jeg har den beste, blideste gutten i verden!! Som jeg er UTROLIG glad i!

Skrevet

Dere som kun har ammet vet ikke hvordan det føles når den lille nyfødte ikke klare å ta puppen.

Man er førstegangsfødende, å føler at hele verden raser.

Det lille menneske som er vakkert og velskapt, og som er sendt til oss for at vi skal beskytte å gi alt det trenger.

Puppene er fulle av melk, man pumper i uker og mndr, bruker nesten mere tid på pumping og sine egne tårer.

Så fins det mme.

Hva er da feilen med å gi barnet det?

Ærlig talt folkens, dere tør ikke bruke nick engang!!

På tide å bruke hue, eller??

Er det ikke lov å bli provosert når det er ens eget barn det gjelder???

Håper dere føler dere perfekte når dere ammer. For deres barn blir sikkert smartere og penere enn våre mme-barn!!!!!!!

Kansje fokusere på andre ting? Som alle de barna som blir født i hjem hvor de ikke får omsorg og kjærlighet i en vanskelig verden??????

Skrevet

syns ikke at dere som gir mme skal ha dårli samvittihet i det hele tatt!!!

Blir rasende her jeg sitter når jeg leser nedover innlegg på innlegg om hvor smartere og bedre alle barn oppvokst på mm blir... ja vell, kanskje sant d, ikke vet jeg...

Men hva f.. hjelper d når det ikke er noen annen utvei enn mme!!!!???

Jeg ammer selv, men jeg er glad for at mme er å få tak i!! (han er nå 5,5 mnd så snart skal han begynde på mat) men det er ikke sikkert amminga går like fint med nestemann og hva da?? hmmm....

Forstår ikke hva som er poblemet egentlig!!!

Skrevet

Dette var jammen en koslig diskusjon...

Jeg fikk litt MM helt i starten, men mamma mista melka og måtte gå over til å gi meg MME. Fikk visst grøt fra jeg var 2,5 mnd og etterhvert annen mat i tillegg. Da jeg var 5 mnd ble mamma lei av alt styret med pulver og flasker, så fra da kutta hun ut MME helt og jeg fikk kun H-melk og mat.

(Mamman min er verdens mest omsorgsfulle mor som har gitt meg den beste oppveksten jeg kunne fått, bare så det er sagt..)

Min helse- og IQ-status:

Jeg har nesten aldri vært borte fra skole eller jobb pga sykdom.

Jeg har alltid vært frisk og godt opplagt.

De fleste karakterene mine har vært godt over snittet.

Tok en iq-test som var laget av noen i mensa, der resultatet ble at jeg hadde store muligheter til å klare kravene for å bli medlem.

Jeg har et lite snev av pollenallergi.

Jeg er litt overlangsynt.

Måtte ta en antibiotikakur pga klamydia en gang.

Tenk om mamma hadde fullammet meg til jeg var 6 mnd...

Da tenker jeg at jeg hadde sluppen den pollenallergien, lesebrillene og klamydiaen da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...