Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg har erfaring med en del vogner og her er noen tips; velg ei vong som passer ditt bruk og da må du tenke på;

* om du skal mye inn og ut av bil, altså enkel å legge sammen, lett og løfte inn og ut

* om du er mye ute å går tur, ang demping på hjul, trilleegenskaper osv

* hvordan du bor, mange trapper ect

* om du etterhvert vil bruke vonga med søskensete/brett

* bagasjeplass under

en annen ting er viktig og det er at det er kjekt og velge ei vogn som en kan bruke hele barnevognstida og at en ikke trenger å bytte den ut når en vil begynne å bruke sportsvogn. Altså ei kombivogn.

Her er noen av mine vongerfaringer positive/negative kommentarer;

*Simo; kjøpte simo kombi i 2000, kjekk og grei vogn, litt kjedelig men helt grei. brukte hardbag. MEN byttet den ut etter bare 10 mnd, ble for tung å drasse på.

*Quinny Fashion; denne var flott, men jenta vår vokste ut av den og dermed ble det litt "katta i sekken" kjøp. Men flott med full liggestilling, regulerbart fotbrett, Dagens Quinny comfort er en videreføring av denne modellen.

*Simo Joggevogn; kjempeflott brukbar joggevogn med stor plass både i og under. Ikke full liggestilling, men ettersom jenta vår var nesten 2 år da vi kjøpte den så var ikke det noe problem.

*Teutonia y2k system med softbag, kjempefin vong. Softbag var litt hard, men med et lammeskinn i bunnen ble det godt og mjukt til lillesøster som kom i april 2005. Litt "slamsete" kalesje kanskje? Regulerbar rygg til alle posisjoner inkl full liggestilling. Regulerbart fotbrett, kan monteres i begge retninger.

*Quinny freestyle 3xl/formula; Dette er ikke comforten, men en tidligere modell som jeg foretrekker fordi den er større og ungen vokser ikke ut av den så fort som comforten, dessuten er den ikke like "hveltbar". Den har et unikt styringssystem på framhjulet som får det til å legge seg over på siden og da blir det kjempebra trillekomfor. Ikke regulerbart fotbrett, kan bare trilles ifra deg, ikke full liggestilling. Men det er tilnærmet full og jeg begynte ikke å bruke den før hun var ca 8 mnd. Kan brukes fra nyfødt med adaptere og hardbag. Da kan du velge en farge på bagen og en annen på sportsdelen, dermed får du to vogner.

Anbefaler bruk av Babynest Odenwalder dunpose i sportsdelen Ellers er quinny sine poser fine å bruke både i bagen og i vogna med selene tredd igjennom når en begynner med sportsdelen. Selv bruker jeg en snuggel buggel oppi nå, med et ekstra ullteppe over der igjen når det er kaldere.

Litt bred bak, men dette er pga stabiliseringen av vogna.

Håper du fikk noen tips på veien;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...