Gå til innhold

Desember: Oppskrift på sviskegrøt?

Gjest

Anbefalte innlegg

Hei på dere

Hans Marius sliter litt med hard mage. For en tid siden, var det en oppskrift på sviskegrøt eller noe sånt her inne. Prøvde meg i helga, men holdt på å svi ned hele campingvogna. Glemte sviskene på komfyren, og de kokte tørr. Skal si det luktet ille....

Noen som har den oppskrifta liggende? Håper noen kan hjelpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg ville bare kokt opp sviskene i vann, og most de til en passelig grøt jeg.. det mamma sa iallefall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal de bare koke opp eller koke en stund? Mente å huske koke i 20 minutter, og de i helga ble litt vel kokt..... hehe. Vel, får prøve meg frem. Får vente til gubben kommer hjem, så er vi to å huske på komfyren. Uff, ikke greit med den ammetåka...

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant dette når jeg bladde tilbake:

500 g svisker kokes i ca 1 l vann i 15 min. Mos sammen med stavmikser!

Skal jammen koke etterpå. Ikke godt for de små som må slite sånn for å få ut den bæsjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enkelt å "gå på do" for disse småtissene alltid nei, heldigvis har Rune ikke hatt problem med det.. men vi bruker fast malt i grøten, litt forebygging skader ikke!

Lykke til med sviskegrøten da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er noe å prøve ja! Vi bruker malt i grøten (ca 1/2 ts), men det gikk nesten ei uke uten bæsjing.. Så jeg kjøpte sviskesaft fra Nestle på butikken og har gitt henne noen ts med det en gang om dagen. Det har i hvertfall fungert bra hittil:) Er litt usikker på hvor mye jeg skal gi da, men noen få ts skader vel ikke. Det er mye som havner i smekka også..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gav det i dag. Han smatta det i seg. Gi så mye han vil ha, stod det i den tråden som jeg fant tidligere i dag. Han fikk etter middag, og det gikk noen teskjeer med puré, ja. Og senere kom bæsjen. Men det tror jeg kanskje ikke var sviskene sin skyld. Skal si det er fast..... Sorry detaljer, folks.

Nå har jeg sviskepuré i kjøleskapet til i morgen, og i frysen til senere anledninger... Bytte litt på fruktpuré og sviskepuré tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette sliter vi litt med også.

Jammen skal jeg koke sviskegrøt i morra.

Hun liker iallefall sviskesaft, men den har ikke store effekten her.

Tror ikke hun får i seg nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...