b.alias Skrevet 6. juni 2006 #1 Del Skrevet 6. juni 2006 Heisan Har vært på ultralyd på sykehuset idag. Kom inn med en gang. Greit med slik spesial behandling etter EXU da... De fant plommesekk (er det ikke det de kaller det?)m.m, så alt tyder på normalt svangerskap, MEN de fant også væske i bukehulen, slik de gjorde ved forrige exu. De fortalte meg at det kunne være graviditet både i, og utenfor livmor...så nå er jeg kjempenervøs...igjen. Det rare er at jeg har vondt på venstre side,men denne gang ver det væske på høyre side...?!? Det trenger jo ikke å bety noe, men jeg synes jeg får så lite forklaring. (legene kan uansett ikke svare meg på alt jeg lurer på allikevel) Hadde du væskeansamling (eller blod) i buk hulen også? Eller blødde du noe? Skjønner ikke hvordan man kan bli befruktet to ganger?? med bare en eggløsning?Jeg har jo ikke tatt hormon preparater eller vært igjennom prøverør. Så fint alt gikk bra med deg da! Ønsker deg så mye lykke til videre:-)) klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 6. juni 2006 #2 Del Skrevet 6. juni 2006 Syntes det er utrolig betryggende å bli fulgt opp så nøye. Det får en til å slappe litt mer av. Jeg skal på UL i dag faktisk, og var der for to uker siden. Er 9+1 i dag jeg. Og vi har sett hjerte slå på den lille og alt. Så mest sansynlig går det bra denne gang. Legen sa at hadde det ikke vært for min "fortid" så hadde dette vært et vanlig svangerskap, og hadde ikke fått så bra oppfølging. Jeg hadde blod i buken jeg også, ganske mye, så jeg ble lagt inn med en gang de så dette... jeg ble lagt inn lørdag, natt til søndag og ble operert på søndag morgen...Hadde blødninger som var litt små rosa og hadde så vondt at jeg nesten ikke kunne stå oppreist, og sykt kvalm... Har du så vondt nå også.? Hadde du vondt i det hele tatt når de fant det ut. Men rart at de så væske på høyre siden og ikke undersøker det noe mer. For da burde de jo ta sånn, kikkehulls operasjon på deg... For å finne det ut. Man kan få to befruktete egg i "samma slengen", noe som kunne ha blitt til en tvilling...tror jeg...Men ofte så "faller" det egget ut da, slik at det ikke blir noe tvilling, eller at det blir i livmor og det blir en toegget tvilling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
b.alias Skrevet 6. juni 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 6. juni 2006 Åh...og jeg som trodde det var så lett å bli "vanlig gravid". Derfor har jeg ventet så lenge også, fordi det aldri har passet...Jeg skulle liksom gjøre ALT før jeg fikk barn. Har panikk for at det ikke går bra denne gangen heller... Denne graviditeten virker anerledes enn EXU'en i mars måned, jeg spotter ikke, blør ikke, og hcg er så langt normale...men det med smertet og væske/blod i bukhulen bekymrer meg. Skal tilbake på førstkommende fredag for ny ultralyd. Alle lykkeønskninger til deg:-)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 6. juni 2006 #4 Del Skrevet 6. juni 2006 Kjenner den panikken. Har den selv jeg, enda vi har sett spira vår flere ganger på UL.... Er redd for at det plutselig skal skje noe. Men har hørt at om man har sett hjerte slå, så er sjansen for at det går galt liten. Jeg er i uke 9+1 i dag.....åååh, det føles så godt å si det... tenk er i min uke 10 faktisk. Jeg er sååååå nervøs for UL i dag....hysterisk....hater det.... Hvor langt er du på vei? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
b.alias Skrevet 6. juni 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 6. juni 2006 er 5+1 idag...så jeg har noen nervepinnende dager i vente. Skal ta UL på fredag, og rundt denne dag, er da hjertet skal begynne å slå... Du er vel over med det "værste" du nå. Når hjertet slår, går det som regel alltid bra:-)) Hadde MA for 1 1/2 år sidem, og da fant de aldri et hjerte som slo.. Jeg er sikker på at det går veldig bra med deg. Etter det du har vært gjennom vedr.EXU med graviditet i livmor også, er du utrolig heldig at alt gikk så bra. TAKE CARE -go klem fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 6. juni 2006 #6 Del Skrevet 6. juni 2006 Det er veldig sjelden det skjer sa legen at man er gravid i OG utenfor livmor...1 :30 000 eller noe... Så...det er et sterkt mirakel barn vi får. Det har liksom overlevd mot alle odds.... Du får ha lykke til på fredag da, hold oss oppdatert. Dette her går bra. Den lille har det så bra inni der så... Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå