Gå til innhold

Gravid, kvalm og har hest?


Lotte&Babyspiren

Anbefalte innlegg

Hei

 

er det noen her som er gravid, kvalm og har hest? Jeg har hest selv og vi prøver å bli gravide med nr to, jeg vet hva jeg går til. men er bekymret for at jeg ikke skal klare å holde på med hesten en periode og få stygga på hele opplegget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er gravid, kvalm og har hest. Synes jeg blir mindre kvalm hvis jeg har noe å drive med. Mer kvalm hvis jeg sitter stille og "kjenner" etter at jeg er kvalm. Går helt fint med kvalme og hest med meg ihvertfall. Nå er jeg ikke så kvalm at jeg kaster opp, men nok til at jeg brekker meg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøss så flott at det er flere som er i min situasjon. ser det er mange som selger hestene sine fordi de skal ha barn, det skal IKKE jeg da kommer jeg til å angre som en hund etterpå. det er ltfor betydningsfullt dette med hesten:)

 

Hvilken hest har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en araberhoppe på 7 år. Har nok ikke blitt like mye riding på meg etter at jeg fikk barn, men jeg er da litt i stallen. Går fint an å skifte bleie + amme i stallen, ihvertfall når ungen er helt liten. Har ikke tenkt å selge hesten min jeg heller. Det er bare såååå herlig å komme seg ut på tur uten barn. Viktig med egentid for mor også. Merker at jeg blir en bedre mor når jeg får drive litt med mitt eget også! :-) Hva slags hest har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten 2 hunder + katt + masse akvariefisk også i tillegg til hesten. Barn har godt av å vokse opp med dyr!! :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid, kvalm og har hest, men har en gutt fra før. Så vurderer sterkt å selge hesten når nr 2 kommer, for tiden så er min hest i trening på sørlandet, og jeg skulle reist ned dit idag- 4timer i bil og spysjuk så ble det ikke noe av.

 

Har bare vært uten hest nå i 6uker da, men savner å ri allerede, men samtidig så er det ikke aktuelt å betale 9000kr i mnd for at andre skal ri han for meg heller.

 

Har forøvrig en spranghest.

 

Dere da jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke andre ambisjoner utover å prøve meg litt på distanse. Startet for 2 år siden, ble gravid ifjor så fjordårets sesong gikk i vasken. Er gravid igjen nå, så satser på neste sesong, jeg! Ellers så synes jeg deter helt herlig å ri i skogen med hundene. Møter elg og rådyr og sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, når man ikke har det så er det jo lettere kanskje?

 

Jeg konkurrerer i sprang, men nå må treneren min ta over jobben min , fikk bare påbegynt sesongen , men er lykkelig over å være gravid igjen,

 

Men føler det er egoistisk av meg å sitte på en så dyr utgift og så dyr hest som trenger å utvikles nå, han er 5år og skal gå unghest klassene, har allerede gått igjennom det med et barn og følte det var mye stress, mer enn gøy =(

 

Så vi får se hvor det bærer hen, holder du til på østlandet? Jeg er i oslo. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert mye lettere da, ja. Jeg rir når jeg har tid og lyst, ikke fordi jeg MÅ trene. Hadde nok blitt litt mer stress da tror jeg. Og så betaler jeg bare 3000 i mnd for hesten min. Holder til ca 25 min nord for Oslo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg også :o) Hadde tenkt å fortsette å ri til magen begynte å vokse, men er så kvalm og dårlig form at jeg har nok med å klare jobben min. Det ble bare til at han stod der og kjedet seg... Har satt han ut på helfor 1 års tid, så får han trening og oppfølging. Helt uaktuelt å selge han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig at det var så mange her inne som har hest!

 

Har hest jeg også, en 5 år gammel kaldblodstraver hingst... samboeren min har ogåså hest, så det blir nok til at han får ta seg av hestene de dagene jeg ikke er i form, er mest kvalm.. er ganske heldig sånn sett!:)

Vi har IKKE tenkt å selge hestene våre fordi om vi blir foreldre..

 

Er ikke så veldig kvalm da, og mest på kveldene.. prøver derfor å trene hesten på formiddagen om mulighet til det! Er nå 8+4 på vei, har tenkt å fortsette å ri så lenge jeg kommer opp i salen..hehe.. Etter det går jeg over på å bare kjøre hesten!

 

Ellers er jeg blitt litt mer forsiktig av meg når jeg rir..rir stort sett skritteturer nå, føler meg ikke helt fomfertabel med heisa-turer i full fart.. rir jo travere som har en tendens med å stikke ut om de får løpe..hehe. Så skritt holder for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hadde jeg kunne hatt han så rimelig og sluppet å følge et treningsprogram så hadde det vært enklere, men vi får se =)

 

Sist red jeg på stevner til jeg var 3mnd på vei, men nå har jeg en stor unghest på 175mkh, så tar ikke sjansen denne gang.

 

Slet med dårlig samvittighet når jeg fikk dårlig tid i stallen fordi jeg måtte skyndte meg hjem til gutten =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og er gravid, en del kvalm og har hest.

Kvalmen begynner så smått å gi seg nå, er ti uker på vei da. Jeg har merket mindre til kvalmen når jeg er ute å rir, masse frisk luft og tenke på no helt annet hjelper. Jeg har og en gutt fra før, så det blir hektisk. Men jeg kommer til å ri så lenge jeg orker.

 

Jeg er så heldig at jeg har hestene mine hjemme, jeg har to hester selv en kaldblods og en varmblods x travere, skal bruke varmblodsen i sprang, han er bare 5 år og hopper som bare det, tenkte å starte en del med han. Og samboeren min har hest, så blir nok en del på han etterhvert. Er glad for at jeg har de hjemme nå, ellers så tror jeg at jeg hadde vært nødt til å selge de.

 

Koselig med masse hestefolk her da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

prinsessen på ertet: hvilken hest har du da? samboeren min skal kjøpe egen hest kanskje han kan kjøpe din?

 

jeg har en pinto hoppe som jeg har innridd selv!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ADVARSEL: ikke ri med baby i magen, jeg gjorde det i fjor da vi prøvde å få nr to men mistet i uke syv, jeg rei...men det er jo mye humping og jordmødre+leger advarer!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har holsteiner, spranghest, hadde forøvrig en kwpn blanding full av prikker før, men solgte hun ifjor =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er registrert i Norsk varmblods, men mye tysk bak og noe fullblods, Etter Lord Caletto /Furioso II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt enig der, vi som er vant til å ri humper ikke og rister ikke i salen da, like ille å jogge eller sykle da?

 

Jeg red sist til jeg var over 3mnd på vei i sprangkonkurranser, men det er farlig å falle av =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg rir også godt, men det er jo hunping i kroppen selv om en er god å ri. Ikke kom å si at ikke hestens beveglser inneholder hmping og rytmer, du skal være god hvis du klarer å sitte helt stille uten å følge hesten bevegelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av litt da frøken,=) joda jeg påførte risting selv, men hallo liksom, man humper ikke mer enn å trene på helsestudio, jeg vet at det finnes leger som mener det er ugunstig,men de aller færreste kan jo ri selv. men det skal jo ikke være mulig å riste løs ungen, har selv blitt anbefalt å både trene på helsestudio som vanlig og ri hvis jeg ønsker det, det er jo et fall som er farlig,

 

Men du snakker jo av en annen type erfaring,

 

Man beveger seg når man går, jogger og sykler, aerobic og steptimer. Og man "deiser" jo ikke ned i salen når man traver eller galopperer heller.

 

Personlig rir jeg ikke selv denne gang fordi jeg har en stor og unghest og risikoen for at jeg havner i bakken er atskillig mye større enn på en mer rutinert hest.

 

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så tror jeg ikke at ristingen har så mye å si. Forrige gang red jeg ganske lenge og med ganske stor mage. Mot slutten så ble det bare skritteturer på oss. Kan ikke skjønne at det er noe verre å ri enn å jogge. Hvis livmorhals ++ er i orden, så tror jeg ikke at det er noen fare. Men det er selvfølgelig opp til hver enkelt hva de velger. Og de som har opplevd aborter tidligere skjønner jeg godt at de er litt mer forsiktige... Min lege sa at det ikke er noe problem å ri. Men man bør jo ikke ramle av da når fosteret blir så stort at det vi kunne få seg en smell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legen min sa det bare var og ri , jeg har ridd under alle graviditetene helt til 5 mnd med første mann . de ligger så trykt inni der atte ,de flyter jo rundt i vann og det skal mye til for at litt risting tar knekken på barnet, så lenge du ikke har en stor kul og ramle på og du rir fornuftig.

kok te på færsk ingefær hjelper mot kvalme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...