Gå til innhold

Jeg kjenner livmortappen veldig godt! Kan det bety at fødsel nærmer seg ?

Anbefalte innlegg

Ja, som sagt så kan jeg kjenne livmortappen min veldig godt! Den er ikke så langt oppe, og den er åpen (tror jeg) siden jeg kjenner et stort hull i den. Kan det bety at fødsel nærmer seg, eller er det normalt og ha det slik rundt på denne tiden (5 uker til termin) ??

Fortsetter under...

Når den modnes så trekkes den OPP for så å flates ut og åpne seg, dvs. du vil ikke kjenne den når den er moden og fødselen er nært forestående.

Så du trenger nok ikke bekymre deg :o)

At den er litt åpen kan jo være at du er moden. Men jeg trodde den ble lenger "vekk" jeg da. Når livmorhalsen begynner å korte seg, åpne vei liksom, så vil jo tappen bli dratt opp, tenker jeg da..

Mulig jeg er helt på jordet!

*kniiiiis*

Og jeg som har vert så lei meg for at jeg ikke kjenner livmortappen og ikke har gjordt det på leeenge.....hihihihi....Jeg venter og venter...hehe, men det virker jo vanvittig logisk når dere sier set da!! Men misforsto vel jeg da jeg las at den skulle åpne seg og ligge sentrert i skjeden... den skal jo der, men jeg tenkte jo "her nede" liksom.. :)

TUSEN TAKK JENTER!

Annonse

Tror nok ikke fødselen nærmer seg, for når du er i fødsel kan du ikke kjenne tappen i det hele tatt..! Uansett kan man gå med 2-3 cm åpning i noen uker før barnet kommer ut, så tror nok du kan ta det helt med ro :o) Lykke til!

kan dere kjenne den?? trodde magen var slik i veien jeg at jeg ikke kunne kjenne etter ;) hehe.. jeg er jo førstegangs jeg da som dere sikkert skjønner nå ;) men er det bra å tukle med fingrene oppi der? ikke vet jeg altså.. bare spør :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...