Gå til innhold

Hvilke symptomer har dere? noen tips?


Milletrille

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

 

Hvordan går det med dere? Må tømme meg litt jeg (redd for at samboer skal bli drittlei av å ha et slakt på sofaen som ikke orker noe som helst)!

 

Jeg er 7+5 tror jeg i dag, og føler meg egentlig ganske elendig, trodde ikke det skulle være så ekstremt så tidlig! Hvis jeg står opp før kl 10 (og må jo det når man skal på jobb..) er jeg kjempekvalm og helt utafor..Hjelper litt å ligge litt lenger. Er kjempetrøtt og blir fort sliten (og jeg som hadde tenkt å være supersprek ...)

 

Og masse mensmurringer og litt stikk i magen som jeg ikke liker noe særlig, men er vel tegn på at noe vokser der inne!

 

Også er jeg blitt direkte glemsk - surrer og roter noe fælt? Flere som har det sånn?

 

Det som hjelper meg er frisk luft, gå en liten tur og iskaldt drikke, helst vann selv om det ikke frister..

 

Er så bra å ha et sted som dette, godt å høre man ikke er alene om alle følelsene som rører seg i kroppen!

 

Sånn, da fikk jeg tømt meg litt he he

 

Noen flere som vil slenge seg på? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PS! jobber sent i dag, så har allerede inntatt sofaen he he Trodde jeg skulle jobbe tidlig, så var jo tidig oppe da--- det surrer og går ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mie78

De ukene du er inni nå er ofte "de verste" med hele svangerskapet.

De sier at uke 8 er liksom den uken flest jenter er kvalmne, uvel, trøtte ovs. Sånn er det bare - trøsten er at det går over. Fint at du hadde planer om å være sprek - det kan du nemlig gjøre så fort dette går over. Om noen få uker vil denne trøtte, kvalme slappfiskfølelsen være som BLÅST BORT :)

Mellom uke 12-14 begynner de fleste å føle seg veldig bra og uvanlig spreke - det er iallefall min erfaring.

Få i deg nok vann og frisk luft og vær aktiv hvis du orker. Men sørg for nok hvile, hvis du MÅ sove - så SOV :)

 

Kroppen din holder faktisk på å lage et helt nytt menneskebarn - det er en formidabel jobb som kroppen er skapt for å klare, men vi må legge litt til rette - lett å glemme kanskje .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for kjempefint svar - fikk tilbake troen nå, håper du har rett og at det går den veien ;) Får jo bare gått oppover her da hi hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du veldig kvalm?

jeg var kvalm de fem første månedene jeg. mog kvalmen og uvelheten gikk ikke over før ungen var ute, men det var absolutt verdt det. Bare vent til det begynner å sparke i magen din, da glemmer du alt som har med uvelhet å gjøre!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he ja gleder meg veldig til det :) Magen min har forandret seg,men bare blitt mer "fleskete" gitt, vet ikke om det er pga vann eller hva jeg, men...

 

Blir nok vandt til det her, er bare så uvandt å være så slækk når jeg er vandt til å sprette rundt hele tiden ;)

 

gleder meg til fortsettelsen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

 

Høres ut som du er gravid, ja..hihi.

 

Jeg har jævlig vondt i puppene, murrer i magen, tett i nesa, urolige ben, krisler i halsen (som om jeg skal bli forkjølet...bare at det hverken gir seg el. bryter ut), hoven mage lux, surrer og roter no enormt og knuser hele oppvasken før jeg er ferdig med den...

 

...men jeg er bare så utrolig glad for at jeg ikke er kvalm. Slapp bomben til foreldrene våre i går ( går inn i 8. uke i morgen - onsdag) og da kunne moren min fortelle at hun hadde ikke vært kvalm en eneste dag i sine 2 svangerskap..

 

Lykke til videre

 

Hilsen surrekopp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi hi hi så godt å høre at det ikke bare er jeg som surrer og roter. Er jo helt i koma på jobb, kommer senere, går før og orker ikke gjøre noe... Må vel fortelle det snart før de tror jeg har gitt opp helt!!

 

Prøver å komme igjennom til legen, men er jo helt umulig!! Frister med en 50 % sykmelding, så kan jeg jobbe halve dager - er jo knapt på jobb noe mer enn det uansett... Men skal snart ha lønnsforhandlinger og redd jeg blir forbigått der hvis jeg sier det! men gjør jo ingen god obb nå heller, uff...

 

No dritt å være kvalm, blir helt satt ut av det jeg - men må vel bare prøve å glemme det - din heldiggris som slipper det, selv om det høres ut som du har nok av det andre hi hi hi

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Kan godt se at jeg er heldig! Det eneste jeg merker er at det "romesterer" litt i magen, og det er bare herlig, så vet jeg at det faktisk skjer noe der! Brystene er og ømme, men kun når jeg skviser dem! Brystvortene blir veldig vonde hvis jeg fryser, så jeg holder meg varm! Ellers så får jeg et snev av kvalme når jeg sitter på i bil.... Håper det går like lett fremover! Er 6+3 i dag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Jeg er 6 og en halv uke på vei. Som deg Snooopi har jeg ømme bryster, og brystvortene blir veldig vonde når jeg fryser.

Ellers har jeg innimellom stikking og murring nederst i magen. Det som preger meg mest er at jeg er ekstremt trøtt og slapp. Føler at jeg kan sove, sove og sove. Heldigvis har jeg en snill og forståelsesfull lege som har sykemeldt meg 3 uker fram. Hadde ikke fungert som nattevakt i psykiatrien no, nei.

 

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.Jeg er også 6+3.Det eneste symptomet jeg har er at jeg er veldig trøtt.Jeg har ikkje vært kvalm enda ,håper jeg slipper det denne gangen.Ved mitt fårige svangerskap hadde jeg noe som kalles ekstrem svangerskapskvalme,spydde fra uke 4 og til jeg kom heim fra sykehuset med dattera mi.Det va grusomt,så jeg fikk rett og slet skrekken,men nå 6 år etter prøver vi igjen.Jeg var også innlagt på sykehus tre ganger for å få intravinøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...