Gå til innhold

Tv, tv tv....blir litt mye tv ja.

Anbefalte innlegg

Her i huset står tv på heile tia.

Og poden på 6 mnd, ser og ser og ser.

Ofte blir han liggende på gulvet å se bort på tv og "glemmer" å leke seg...

Men jeg vil ikke slå av tv heller...godt selskap, og ja, nei, det er no bare slik.

Iallefall her i huset!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5271074-tv-tv-tvblir-litt-mye-tv-ja/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg setter ikke på tv på dagtid jeg, blir stressa av å ha sånn bakgrunnsstøy på. Så her i huset er 17.00 tidligste tidspunkt man kan sette på tv´n ;)

Tror unger også kan bli stressa av slik støy, det er nok støyforsøpling rundt oss uten at vi behøver bråk fra tv på dagtid i tillegg.

Annonse

Neisj, skader sikkert ikke, for min del er det mest for min egen mentale helse at jeg ikke har på tv´n hele dagen.

Blir som sagt småsprø av den støyen hele dagen, pluss at jeg nærmest føler hjernen renne ut av ørene av programmer som frokostquiz, dr.phil, glamour og deslike ;)

Annonse

Her står tv'n på ganske masse òg...

Så no kan eg vel dagens program i hovudet!

men eg syns kanskje det er litt på tide å få noko anna å gjera på no når eg har lært meg kva kvar einaste ein i Glamour heiter... *sukk* Jaja...

Er jo litt selskap i tv'n òg då, men eg må sei at eg har vorte litt flink til å ha på radioen no i det siste då! Er jo like masse selskap i den, sia eg eigentleg aldri ser på tv'n... Berre har den på for å få litt lyd...

Jaja, me overlever nok!!!

Klem

Hjelpe meg.. har man virkelig ikke bedre ting å bedrive dagen med enn å sitte å glane på tv?! Hva med å være ute og kose seg? Jeg hadde blitt helt gal skulle jeg sett på eller hatt på tv'n hele dagen!

Her har vi faktisk ikke på tv'n på dagtid sånn til vanlig.. :o)

Dessuten har ikke bebisene godt av å se masse på tv!

Er ikke inne så mye på dagen vi...klikker jo av å sitte inne hele dagen?? Etter frokostduppen og litt leking, skifter vi bleie og går tur. På besøk, på cafe, i butikken, eller bare en tur...i hagen f.eks ;) Ta med kaffekopp, avis, et pledd, litt leker og en parasoll til den lille.

Garantert mye koseligere og bedre for dere og babyene enn å se glamour og dr.phil!

Her går dagene til tv titting ja.

Hva anna skal vi finne på da?

Cafe?

Nei 30 minutter biltur inn i byen.

Besøk?

Nei, jeg er sistemann i gjengen som får barn, de andre er tilbake i jobb.

Butikken?

Tja, 10 minutt opp og 10 minutt ned.hva skal jeg foresten på butikken for hver dag?

Hagen?

Har ikke hage.

Trille lang tur...

Nei, poden sover kun 30 minutter, og aldrig i verden om han er enig i å ligge våken i vogna. er vi 20 minutt hjemmefra når han vokner, så er det 20 minutt meg grining.

Dessuten, min unge er 5,5 måned, HATER å ligge på magen. Dermed ligger han mest på ryggen, og det er ekkelt ute, han blir grinete, forde det blir for lyst, og ekkelt.

Har prøvd litt på verandaen, men må nok gå inn igjen ja.

Så min unge ligger inder babygymmen oppi lekegrinna, eller ligger på gymmatta si på gulvet, eller sitter i den elektriske dissa.

Sitter litt på fanget mens vi ser tv, eller jeg leker litt på gulvel med ungen.

Så her er tv en kjærkommen "venn"

Forskning viser at for mye tv-titting for barn under to år kan føre til store konsentrasjonvansker når de blir eldre.

Så skru av apparatet og bruk fantasien til å underholde barna med noe de faktisk kan vokse på og lære av.

Dr Phil som underholdning for små babyer ..... nå har jeg hørt det også ....

Sette på The voice tv hver morgen jeg da,..Koslig med litt musikk når vi står opp. Men drar alltid ut vi da, å kommer hjem rett før leggetid. Hvertfall de dagene hvor det er fint vær. Er det dritt vær hender det at vi bare er hjemme å slapper av. Vesla koser seg på gulvet å leker å bryr seg ikke om tven i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...