Mjanne Skrevet 6. juni 2006 #1 Del Skrevet 6. juni 2006 Hvordan er formen til lille i dag? Håper feberen har gitt seg nå. Hvordan gikk natten? klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5270888-april-aprilbaby/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ApriIbaby Skrevet 6. juni 2006 #2 Del Skrevet 6. juni 2006 Koselig at du tenker på oss. Formen er ikke bedre. Selvom tempen ikke er høyere er allmenntilstanden hans dårligere. Han orker ikke noe annet enn å ligge på sofa'n på dyna mi og se på Tv. Han har fortsatt feber rundt 40...... Har ringt fastlegen. Han sa vi kunne komme ned hvis vi ville, men jeg tror ikke det har noe for seg i og med at det eneste fornuftige vi fikk vite pålegevakta i går var at han hadde CRP på under 8 (altså ingen bakertiell infeksjon). Legen på legevakta sa at det ikke kunne være tennene som forårsaket dette, og så i ørene hans - de var helt fine. Han hadde veldig hovne mandler og intet å høre på lungene. Ut av dette presterte hun å si at han hadde hatt en ørebetennelse som nok hadde gått over nå, men at han hadde fått diare og sannsynligvis blærekatarr etter dette????? Vi skulle få antibiotika mot blærekatarr...også skulle jeg dra hjem og massere han med epleciderdikk. Trodde nesten ikke jeg hørte riktig, jeg.... På toppen av det hele glemte hun å gi oss resepten på antibiotikaen. Jeg tenkte på det da vi gikk ut av kontoret henne, men ville ikke gitt han tablettene likevel. Ikke lukter det UVI, ikke er det tatt noen som helt urinprøve og ikke tyder blodprøve på det. Jeg er sikker på at han ikke har hatt ørebetennelse heller. Da hadde han hatt feber, og vi hadde da merket det! Da jeg sa han gråt og strøk seg på magen sa hun at det sikkert var pga av blærekatarren! Veldig betryggende. NOT! Jeg tror enten det er tenna som er problemet, eller så har han fått seg en virusinfeksjon i magen. Ingenting som skal behandles med antibiotika ihvertfall.....Ble helt opprørt jeg... Også synes jeg det er rart at de ikke målte feberen hans på legevakta, at legen IKKE ba meg kle av han for å se etter utslett, eller spurte om han hadde utslett. Ikke kjente hun på lymfeknutene hans, ei heller magen som jeg sa han klager over. Synes dette var dårlig jobb, jeg. MEN det hun spurte om var om han tisset ofte....... Hallo.....Han bruker bleie,,,, Hmf fikk ut litt agresjon fra i går jeg nå..... Natten har faktisk gått ganske bra selv om LIlle har hatt mye feber. Han har sovet godt....det er kanskje litt værre med en bekymret mor :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5270888-april-aprilbaby/#findComment-5272059 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MammaTil NoraOgEmmaOgSander Skrevet 6. juni 2006 #3 Del Skrevet 6. juni 2006 Kan han ha den fjerde barnesykdom eller 3 dagersfeber? Det er nesten alltid vi som sliter mer med søvn o.l. når gullet våres er syk... Jeg gjør det ihvertfall, er kanskje litt over-beskyttente/bekymrende, hehe... Håper inderlig at han blir bedre snart! God bedring!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5270888-april-aprilbaby/#findComment-5272874 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ApriIbaby Skrevet 6. juni 2006 #4 Del Skrevet 6. juni 2006 Hei. Og takk for sist. Jeg har og tenkt på den fjerde barnesykdom, og ser stadig etter utslett, men kan ikke se noe ennå. Blir han ikke bedre i løpet av et par dager får vi ta oss en tur til vår flinke fastlege tror jeg. ikke noe mer legevakt på oss. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5270888-april-aprilbaby/#findComment-5273158 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 6. juni 2006 #5 Del Skrevet 6. juni 2006 skal si, aprilbaby, dere har jammen hatt en tøff pinse!! hvordan går det med dere i kveld - har dere fått vært hos fastlegen i dag (eller var det i morra, jeg husker jo søren ikke hva du skrev i svaret til dette innlegget selv om jeg nettopp leste det)? legevaktlege høres jo litt på bærtur ut, selv om jeg ikke akkurat har noen helseutdannelse selv... masssssssse god bedring til lille, og ønsker om søvn for foreldrene!! *klemmer* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5270888-april-aprilbaby/#findComment-5276671 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ApriIbaby Skrevet 7. juni 2006 #6 Del Skrevet 7. juni 2006 Ja...det har vært en tøff tid i det siste.... Flere uker med klaging ( tortur for mor-sjelen) og så syk fra søndag. Det var i dag jeg hadde tenkt å reise til fastlegen. Natten gikk ganske bra. Lille var over 40 i feber 2 ganger. Sist kl 04. Da ville han bare opp å sløve på magen/brystet mitt. Da var han også så sløv at det var greit å følge med han litt ekstra. Han fikk da Paracet og vi satt i sofa'n til ca 05. Da var han blitt betraktelig kjøligere og mye mer våken så da skulle vi legge oss igjen....tenkte jeg. Men da synes likegodt LIlle at vi kunne stå opp og starte dagen......NOT!!! Mamma vant tilslutt (han orket ikke å protestere så veldig!) og han gikk med på å VÆRE i senga og leke litt med et par tøybøker han har. Etter ca 30 min sovnet han igjen, og vi sov til 08.30...... Da hadde han ikke feber for første gang siden søndag morgen. YES..... Det har steget litt utover dagen og han hadde 38,3 når jeg la han for en time siden. Han er sliten, blek og medtatt men mye mer aktiv enn i går. Jeg tolker dette som et tegn på bedring, så vi utsetter legen litt til. Nå håper jeg bare at jeg får han til å drikke en del i dag..... Spise vil han forsatt ikke. Har forresten fått tatt en "vareopptelling" i munnen hans i dag. Han har nå fått 2 jeksler oppe, og det er kommet opp 2 jeksler og 2 hjørnetenner (!) nede som det bare en tynn gjennomsiktig hud over. Kjenner også hjørnetennene oppe, men de virker å være litt lenger unna... Ergo har han slitt meg 6-8 tenner de siste ukene.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5270888-april-aprilbaby/#findComment-5283500 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå