Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dattern min har vært eksemplarisk når det gjelder søvn.Hun har lagt seg i 19 tiden og stått opp igjen i 07tiden.Nå den siste uken har ikke sovnet før mellom 21-22.Jeg legger henn til vanlig tid, men ikke snakk om at hun sovner, så det ender med at jeg tar henne opp igjen. Er det alderen, eller er det fordi det lyst på kvelden. Noen som har opplevd det samme?

Takker for svar.

LonePone

Fortsetter under...

Vi opplevde det samme. Vi har rett og slett kuttet ut soving på dagen, og nå går det kjempefint å legge han:) Kjenner jeg savner fristunden min på dagen, men syns samtididg at det var slitsom da han ikke ville sove på kvelden. Så da valgte vi å få lange kvelder i stedet.

Vis du tar henne opp igjen gjør du jo bare alt verre?

Joda, har opplevd flere perioder med eldstemann hvor han ikke vil sove. Er bare til å være konsekvent, gjenta at det er kveld/natt og da skal han sove. Blir selvsagt mye protester, men jeg er også av den oppfatning av at jeg som voksen vet best hva som er bra for ham enn hva han selv gjør. Han ville ikke sove, men jeg vet at om han ikke sov ble han helt "ødelagt" av det.

Ellers får du jo se littpå hvordan søvnmønsteret på dagtid er. Kanskje det er på tide å kutte ned på eller kutte ut luren på dagtid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...