Gå til innhold

Juni: Noen med babyen i seteleie?

Anbefalte innlegg

Jeg hadde termin 2. juni og det har ennå ikke skjedd noe. Er førstegangsfødende og fikk vite på termindato at babyen ligger i seteleie. Regner med at det blir setefødsel på meg... Må innrømme at det surrer en del flere tanker rundt i hodet ang. fødsel nå, enn det gjorde før jeg fikk vite om seteleiet.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5270717-juni-noen-med-babyen-i-seteleie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet hvordan du har det, jeg fikk beskjed om at Jakob også lå i seteleie, men det var 4 uker før terminen, fikk innkaldelse til sykehuset for måling av bekkenet evnt KS samtale.

Var hos jordmor dagen før jeg hadde time på sykehuset, og da viste det seg at han hadde snudd seg, og gjett om jeg er glad, ,men han kan jo ha snudd seg tilbake da (Håper indelig ikke det). Men jordmor sa i allefall at det kunne skje helt frem til fødsel, så det er jo håp for deg ennå, så lenge h*n ikke har festet seg.

Det er så mange tanker som virret rundt i hodet, vil jo ikke ta KS...men det er jo kanskje bedre med planlagt KS enn haste KS... HUff huff, håper bebisen din tar til fornuft og snur seg, hvis ikke så går det sikkert bra med setefødsel også;)

Har termin 22 juni. Min ligger i seteleie og har ligget der siden slutten av april. Vi skal gjøre planlagt keisersnitt den 13.juni. For oss var det ikke aktuelt med sete fødsel, da vi har hatt en MA før og føler nå at keisersnitt er det tryggeste for den lille...

Her ligger gull gutten i seteleie og vi skal ha planlagt KS imorgen!!! (!!!!) Gleder meg masse til å møte sønnen min! Jeg har termin 15 juni.. Jeg er 39 uker på vei, og nurket har liggi meg rompa ned siden ca uke 29..

Vi har prøvd å vende han, men dette var mislykket! Setefødsel var ikke noe alternativ for oss heller.. Jeg er førstegangs fødende! Veldig fornøyd med planlagt KS!

Lykke til til alle dere med sittende baby'er! Ut skal de, den ene veien eller den andre..

Hei.

Vi er flere som er i samme situasjon, men virker som vi andre har vært klar over det en stund før termin.

Jeg skal også ta keisersnitt. Får håpe de følger deg opp i fht str på barnet og bekkenet ditt. Sies at det er en regel at bekkenet er stort nok og at en ikke får en unge på over 4kg. Dette må du nesten vite før du kan starte din fødsel. Har den snudd seg med sete ned nå? Hvis ikke er det litt rart at de ikke har merker dette før slik at du har fått undersøkt litt videre. Men som sagt så håper jeg at du blir fulgt opp.. Forstår at du beskymrer deg litt ekstra også med tanke på at ungen blir større etter til lenger den er i magen også..Det hadde jeg tenkt på. Har lest at de sjelden setter i gang setefødsler også.

Du får ha masse lykke til..

Annonse

Vi var til UL på termindato (2. juni), da de fant ut at babyen ligger i seteleie. Da bløe vi sendt rett på røntgen. Bekkenet mitt er stort nok foreløpig, men da kan ikke babyen legge på seg så mye mer (den veier nå rundt 3500). Sakl til ny undersøkelse på fredag (hvis ikke noe har skjedd innen da), så da blir vel den endelig avgjørelsen tatt tenker jeg...

Hadde termin 06.06. med gutt i seteleie. Da jeg endelig kom inn på sykehuset for kontroll og måling nøyaktig en uke før termin, skjedde ting ganske fort. Jeg skulle visstnok ha en stor gutt i magen, 4300 g, mente legen. Og siden jeg hadde keisersnitt sist, var det ikke vits i å prøve å føde han her på "normal" måte. Ble satt opp til operasjon to dager etter, men ble fremskyndet en dag pga ledig kapasitet. Gutten veide "bare" 3800 g, men jeg er ikke lei meg for at det ble keisersnitt.

Seteleie her også. Blir KS på meg nå på fredag (termin 15 juni), så da får vi møte poden. Gleder oss veldig. Har holdt datoen og avgjørelsen om KS hemmelig for alle, så det skal blir moro på fredag når vi kan ringe rundt og fortelle at det hele er over. Hadde KS for 5 år siden også (gr sete) da vi fikk datteren vår. Den gangen visste alle datoen en uke i forkant og det var liksom ikke "spennende" på samme måte når dagen var der og vi skulle fortelle at nå er det over, så denne gangen tenkte vi at vi skulle "lure" alle sammen... Hihi :o))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...