Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei på deg!

Så at du ønsket deg shopping- og restauranttips til Alcudia-turen din i september, så her kommer det noe : hvis dere er biff-mennesker, så MÅ dere spise på en restaurant som heter La Traviata! De er "verdenskjent" for sitt oksekjøtt fra Castilla!;o) Vi har vært på Alcudia 10-12 ganger, og vi har liksom ikke spist middag hvis vi ikke har vært på La Traviata!;o) Den ligger inne i sentrum, så det er et stykke fra Elisa...men det er absolutt verdt det!! (Ta en taxi......2,5 km er ganske langt å gå i varmen!) Ellers ligger det en tapas-restaurant i havnen som heter Bodega des`Port, som også skal være veldig bra!! Pizzarestaurant Don Vito (også i havnen!) er også verdt et besøk! I tillegg må dere gå og se på "pannekake-mannen" i handlegaten ved Bellvue....han er et skue i seg selv!(lurer virkelig på hva han går på?;o))

Shopping? Tja.....det ligger noen "normale" butikker her og der(Mango, Replay osv.....og de fleste ligger i området rundt havnen!), men ellers er det stort sett suvenir-butikker som dominerer!! Et par gode sko-butikker ligge i Dollargaten (handlegaten i sentrum!), og der har jeg enda tilgode å komme ut UTEN å ha kjøpt meg nye sko!;o) Parfymerier ligger det tett i tett overalt, og det samme med lekebutikker! Det ligger også en ordentlig smykke/klokke-forretning i Dollargaten som heter Victoria.....og der har de mye lekkert! Ramlet innom der nå også, så en Dolce Gabbana-klokke.....tenkte "må ha det, bare må ha det"....og sånn ble det!!;o)

Vet ikke hvor kjent du er i området, men Elisa ligger i et område som heter Playa de Muro.......litt i utkanten av selve Alcudia! Vi pleier å bo på Viva Blue....som ligger i nærheten av Elisa(som forøvrig ser veldig koselig ut!)! Det ligger et lite kjøpesenter rett ved....hvor man får tak i det meste!

Å jo, forresten...et restauranttips til : S`Albufera!! Også veldig bra! Og det ligger ikke langt fra Elisa!

Kom hjem derfra på lørdag etter en ukestur sammen med sønnen min(var litt uheldig med været, dessverre!).......reiser ned igjen 5. august, på en to-ukers-tur!!

Uansett.......bruk sommeren til å glede deg! Det er et fantastisk sted å feriere på!

(hehe.....neida.....jeg får IKKE inntekter for å reklamere for Alcudia, selv om det helt klart ser sånn ut!;o))

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5270001-bente69/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hællæ wimbom:)

Tusen, tusen takk for mange gode tips:) Det virker som vi skal få både spist godt og shoppa litt i ferien! Gleder meg alt til late dager på Mallorca:) Jeg har ikke hvert i Alcudia siden 90 eller 91, så jeg husker ikke noe særlig av hvordan det er der.

Gjett om vi gleder oss alt:) Blir spennende å se hvordan det blir, siden vi har hvert i Hellas og Tyrkia i september de siste 10-15 åra. Nå er det bare 3 mnd igjen til vi reiser, før vi vet ordet av det reiser vi.

Takk igjen wimbom, kjempe snilt av deg:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5270001-bente69/#findComment-5271211
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...