Gå til innhold

Noen som kan svare meg fort ang. pergotime?

Anbefalte innlegg

Håper ikke alle har tatt kveld. Skulle ha startet på pergotime kur i kveld, men så begynte jeg å lese vedlegget inne i pakken hvor det står at jeg ikke må ta pergotime når jeg har cyster. Og det har jeg. Det såg gu da jeg var på undersøkelse midten på mai, men han sa ingenting om at jeg ikke kunne ta pergotime. Jeg sa jeg hadde en kur klar, men presiserte det kanskje ikke, kanskje han ikke hørte hva jeg sa og at jeg ikke må starte kur likevel... Herregud, jeg vil så gjerne komme igang med ny prøveperiode.

Fortsetter under...

Hei Løssi!

Jeg har selv gått på 4 kurer med Pergo, og legen min var nøye med å sjekke meg hver el på ultralyd for å se hvordan kroppen responderte. Det er helt riktig at di IKKE skal ta pergo når du har cyster. Hormonene i pergo stimulerer til el, og det han forklarte meg var at man av og til kunne bli overstimulert. Det kan føre til cyster og i værste fall at eggstokken eller egglederne (husker ikke hvem av dem) sprekker. Derfor skal du ikke gå på pergo hvis du allerede har cyster.

Tror jeg ville finne skikkelig svar på dette før jeg fortsatte hvis jeg var deg, så ikke noe blir permanent skadet.Da blir det jo enda vanskeligere å få barn.....

Det han også sa var at alt for mange leger skriver ut pergo uten å følge det skikkelig opp, (med ul hver månde) og blodprøver. Det er tross alt ikke bare bare å stappe i seg hormoner heller da!

Hei, Er litt treg til å svare/gi respons. Jeg er enig i at det ikke er bare å stappe i seg hormoner og jeg ble svært usikker etter å lest svaret ditt. Hadde smerter også - syntes jeg i alle fall, kjenner etter alt... og kutta tablettene. Var på st. Olav igår - og tablettene skulle jeg ikke ha slutta med... Men det er jo slikt en ikke kan vite. Det kan hende dette går bra likevel. tok tabl. nr 1 mandag kveld, ca 24.00 - kutta tirsdag, men tok nr 2 onsdag morgen. Håper dette går bra...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...