Gå til innhold

Antall kilo i 3.trimester??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

24 kg og er i uke 34. Forrige uke når det var varmt la jeg på meg 5 kg på ei uke. Mye vann i kroppen..... (legen reagerte og testet meg for svangerskapsforgiftning, men ingen tegn på det heldigvis)

La på meg totalt 34 kg sist svangerskap. Mye vann da også. Gikk ned 15 kg bare i forb. med fødsel og første uka etterpå.

Annonse

Hei!

Jeg er i uke 40 (6 dager til termin) og har gaatt opp 10 kg i alt (var normal vektig foer, og 1,73 cm hoey).

Har gaatt masse turer, ikke minst naa i det siste, og det har hjulpet godt tror jeg. Jeg gikk opp mest ved overgangen fra 2. tri til begynnelsen av 3. tri. Den siste mnd har jeg ikke gaatt opp noe, faar ubehag om jeg blir for mett (hals brann og kvalme), er vel ikke plass til saa mye i magen lenger.

Lykke til videre!

Hei!

Jeg er i uke 30 og har gått opp ca 17 kilo, de har kommet ganske jevnt og trutt tror jeg. Litt spent på hvor mye det blir tilsammen, jeg har jo ti uker igjen enda... Men, det får jeg bare ta som det kommer. Gleder meg til å gå lange turer etter fødselen! Nå klarer jeg ikke å gå så langt om gangen, blir sliten og andpusten og får vonde kynnere hvis jeg går i for raskt tempo. Og jeg må til stadighet på do for å tisse, så kan aldri befinne meg langt unna toalettet...! ;)

Klem fra meg.

Annonse

har 12 dager til termin og har lagt på meg 32 kg! Forrige svangerskap ble det 32 totalt, denne gangen blir det nok mer..

Vektøkningen henger garantert ikke bare sammen med matinntaket. Jeg er aktiv og slank til vanlig (trener mye, jogger og sykling). Forrige gang gikk jeg ned 11 kg bare på sykehuset og resten rant av på 4 mnd. Dermed gruer jeg heller ikke for noen varige mèn denne gangen heller. Jeg spiser som normalt og legger på meg i et vanvittig tempo. Det meste er jo vann (måtte ta av ringene i 4. mnd). Det kommer nesten uavhengig av kjærringråd og mattilpasninger er min erfaring.. Også veier det jo så mye så det blir fort utslag på vekta:)

jaja, vi må kose oss underveis og tenke på vekta etterpå:))

Heisann

Noen legger nesten ikke på seg, mens andre kan legge på seg 30-35 kilo..Vi er alle forskjellige da..

Jeg la på meg med min første ca 30 kilo..... smell feit var jeg da.. uff a meg si,, med nr 2 var det vel 22 kg ..

nå med nr 3 er det ca 15 kilo....

Spis godt, og kos deg.. unn deg noen små gleder å.. spis det du måtte ha lyst på.bare ikke for ofte...

Vi er vel litt for hysteriske ang den derre vekta .... typisk oss jenter da...

Kos dere i svangerskapet..................

Husk at det er minst 6-8 kg bare med fostervann,ungen, morkake,bryster osv... Pluss at mann mister noen kilo når mann ammer å....

Jeg fikk gutten min 1 juni..... Så nydelig og grom da....

Verdens fineste gutt ..........

ha en fin kveld........

Tussimor er stolt 3 barns mor....

Heisann

Har 15 dager til termin (i uke 39), og har lagt på meg ca 13 kg totalt. Har vært normalt aktiv og spist godt. De fleste kiloene kom i 2. trimester. De siste ukene har jeg faktisk opplevd å gå ned i vekt - helt normalt sier jordmor.

ta det med ro har gått opp 20 kg..termin 19.juli!!

vet om mange som går opp mye i svangerskapet uten å fråtse i mat.

trener hver dag nesten.. og spiser sundt. mange som jeg kjenner som ikke skjønner hvor kg er henne..sikkert mye vann og stor mage;)

hei.. Jeg gikk opp 15 kilo forrige svangerskap, men gikk ned ti under fødselen og etter en mnd var jeg normal, faktisk ett par kilo mindre en det jeg veide før. Tror det er mye veske siden det forsvinner så fort. Jeg kjenner ei som la på seg mindre enn meg, men hadde mere å kvitte seg med etterpå..Så lenge en spiser sundt, så ville j ikke bekymra meg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...