7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 5. juni 2006 #1 Skrevet 5. juni 2006 Jeg gikk en tur rask gange til byen med kjæresten min i dag --og etter det fikk jeg mens murring og en liten blødning( rosa) jeg er selvfølgeligg overbekymra og drar på legevakta, og det går opp for meg hva som egentlig skjer i kroppen min...Jeg skal bli mamma til en baby.. Jeg er i uke 23.. Legen beroliger meg og hører på hjertelyd , tar mitt blodtrykk og kjenner på magen og sier at alt ser bra ut og at jeg bare skal slappe av-- deretter sier han at JEG SYKEMELDER DEG I HVERTFALL 14 DAGER... Hadde liksom ikke spurt om det en gang.. jeg jobber med salg og det er stressende.. i tilleg har jeg isijas trøbbel og har vært sm 20 % siste uka,.. Føler meg litt som en pingle, men når legen sier at han sykemelder meg uten å mokke så må det jo være fordi han tror det er best.. Han sa jeg kunne leve som vanlig med trening og sex og sånn , men som sagt da unngå stresset på jobben.. Flere som har blitt sm etter en liten rosa blødning her ? Takker for svar
*Lucia* Skrevet 5. juni 2006 #2 Skrevet 5. juni 2006 Nei, jeg har hatt 3 småblødninger. 2 som legen vet om. Jeg jobber også med salg. Kjempe stress med budsjetter, det vet alle selgere. Men nei, ingen sm. Jeg har heller ikke bedt om det da! Noen leger er kanskje "slappere" med sm enn andre? Du får kose deg!
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 5. juni 2006 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2006 altså .. jeg kjenner jo at jeg er helt skutt etter en arbeidsdag, så det er vel ikke så dumt.. har jo gått hjem to timer tidligere i over en mnd nå pga stresset og at jeg har vært helt pumpa og brukt ferie dager på det...jeg bare vil ikke høre på min egen kropp liksom.. men du ..når var de blødningene dine da? hadde du også mensmurringer samtidig?
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 5. juni 2006 Forfatter #4 Skrevet 5. juni 2006 ps jeg ba jo ikke om sm jeg heller.. men han mente at det var bedre å være føre var i en sånn situasjon
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2006 #5 Skrevet 5. juni 2006 Jeg synes det høres ut som du har en veldig fornuftig lege. Hvorfor ta unødige sjanser i en slik situasjon. Finnes ingen grunn i verden til at du skal ha dårlig samvittighet. Dessuten friskmelder han deg sikkert når han mener du har slappet av en stund, men neppe hvis han mener det er fare for babyen din.
*Lucia* Skrevet 5. juni 2006 #7 Skrevet 5. juni 2006 Jeg mener ikke at du IKKE skulle hatt sm altså!! :-) Jeg hadde sist blødning i uke 11, er 13 + 5 nå. Mensmurringer har jeg ikke hatt. Mer sånne voksesmerter! :-) Skulle gjerne gått hjem før jeg også, bruker all energi på jobben og sover når jeg kommer hjem. Ser nå frem til ferie om 3 uker. Det skal bli kjempe godt!!!!!! Ellers prøver jeg å ikke tenke så mye på budsjettene, slik at jeg ikke stresser meg opp pga de....
Gjest Skrevet 5. juni 2006 #8 Skrevet 5. juni 2006 jeg har hatt ordentlige blødninger opptil flere ganger og har vært sykmeldt siden uke 6, er nå i uke 20. prøvde meg i to dager på jobb, men det resulterte i nye blødninger. tror nok at legen din er veldig fornuftig når han sykmelder deg for en periode. tenk på deg selv og babyen, og kos deg! det er jo ikke lenge vi går og verper, så at vi må tenke på helsa vår først skulle bare mangle!
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 5. juni 2006 Forfatter #9 Skrevet 5. juni 2006 Prøver å ikke stresse meg opp jeg også.. og har i grunn holdt ut litt lenger enn det jeg kanskje burde for å ikke tape for mye penger på det .. det er jo snitt som regnes for de siste 6 mnd som teller så jeg må jo tenke på det Grunnen til at jeg blir ekstar bekymra er jo nettop at det er såpass langt ut i svangeskapet også.. 22+4..og en fødsel eller noe nå ville vært forferdelig.. har ikke hatt blødninger før det .. Nei det salgsyrket.. vi får ta det litt med ro .. ikke bare bare.. Men vi bærer tross alt på det vakreste i verden .. det gikk opp ekstra for meg i dag .. Voksesmerter har jeg hatt også,, i musklene liksom;) Nei jeg får bare bite i det sure eplet og høre på legen Takk for svar alle sammen;)
*Lucia* Skrevet 5. juni 2006 #10 Skrevet 5. juni 2006 Salgsyrke er no dritt! ;-) Hør på legen din du! Og kos deg hjemme!! :-)
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2006 #11 Skrevet 5. juni 2006 Du SKAL høre på legen der altså. INGENTING er mer viktig enn den lille nå. (ikke at jeg tror du ikke vet det, hehe..) Jeg er også sm, hadde i grunn dårlig samv., men skjønner jo at det er best både for den lille og meg. er 23+4
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 5. juni 2006 Forfatter #12 Skrevet 5. juni 2006 Godt å høre det er fler enn meg da.. Ja, jeg skal slappe av !! tusen takk alle sammen;)
OktoberTussi Skrevet 5. juni 2006 #13 Skrevet 5. juni 2006 Jeg har inntrykk av at de tar blødninger på alvor. Jeg var plaget av det en stund, men nå har det stoppet. De spør hver gang om det har kommet mer. Jeg fikk beskjed om å ta det veldig med ro, men jeg ble ikke sykmeldt. Sannsynligvis hadde jeg blitt det dersom jeg hadde mye tungt fysisk i jobben min. Kvalm og trøtthet tas ikke så¨nøye, men det er blødningene de er redde for... Forsøk heller å nyt disse to ukene! Babyen din vil helt sikkert nyte det - så gjør det for han/henne!!
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 6. juni 2006 Forfatter #14 Skrevet 6. juni 2006 uff.. kjenner meg øm i magen i dag .. ikke blødning enda da, men .. kan det være at babyen bare har bytta plass inni der tro? At han presser på innvoller .. liker ikke det her altså.. selv om legen beroliga meg i går så er jeg litt stressa merker jeg .. Usj.. Men det går vel som regel bra ?
Murmeline Skrevet 6. juni 2006 #15 Skrevet 6. juni 2006 Kjære 7 oktober Jeg har ikke stor erfaring med blødninger, men SM, og alt det innebærer av dårlig samvittighet:) For det første: vær kjempeglad for at legen din tar deg på alvor. Det finnes nok av elendige legeslasker der ute som nærmest driter i gravide og deres problemer. Har selv hatt en sånn lege, og er heller fornøyd med min forsiktige lege nå. For det andre: Knip igjen jenta mi;), babisen trenger mange uker til. Dra på føden/ring om du blir urolig, det er i begynnelsen av en evt fødsel den lar seg stoppe. Jeg er selv født på den måten, mamma måtte ligge rolig på sykehuset i 6-7 uker, bare konsentrere seg om å knipe igjen. Det gikk veldig bra, og jeg regnes som fullbåren. Håper det ordner seg for deg vennen!
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 6. juni 2006 Forfatter #16 Skrevet 6. juni 2006 takk takk;) Nå måtte jeg smile og ble i godt humør.. trengte det nå har ikke blødd noe mer siden i går.. så nå sitter jeg i sola og leser momo-kampen om tiden ,,, nydelig bok og får tankene over å noe annet.. knerten sparker som bare det så jeg tror det går bra! kniper og kniper.. ikke lett når man itilleg er hard i magen og skulle pressa ut litt annet innimellom .he he, men men.. det gikk det og.. kniper igjen;) han bare har å høre på mora si og bli der inne;)
snøbaby Skrevet 6. juni 2006 #17 Skrevet 6. juni 2006 Hei, Hør på legen din du... Jeg har hatt blødninger i begge mine svangerskap. Med første var det veldig lite og den kom antagelig fra livmorhalsen. Da ble jeg ikke sykemeldt. Denne gangen fosset blodet (hadde ikke nyttet med noen bleie her) (denne gangen blødde jeg fra livmoren), og jeg ble sykemeldt sporenstreks. Var 100% sykemeldt i 2 1/2 uke og er nå 20% sykemeldt. Blør fortsatt og går til kontroll med ul-lyd 1 gang i uken (betryggende). Alt står bra til med babyen, som ikke er blitt påvirket av blødningen...men man vet jo aldri. Jeg har også fått beskjed om å ta det veldig med ro. Dette gjalt spesielt til jeg var over 12 uker på vei, og til de visste bedre hvordan barnet hadde det (om den vokser og utvikler seg som den skal). Det legen sa til meg da jeg sa at jeg fikk dårlig samvittighet for jobben var at man var gravid så liten tid i løpet av alle de årene en jobbet og at en fikk ta hensyn til det. Arbeidsgiver har også sagt det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå