Gå til innhold

Trenger noen innspill...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer veldig an på behovene dine. Skal du mye inn på steder hvor du må bære barnet med deg (mange kafeer har denne regelen feks), så er det greit med kombi. Jeg hadde det og likte vogna godt! Syntes det var greit å ha denne "senga" med på fremmede steder.

Duo blir jo det samme som du har hatt før egentlig, bare med sportsdel, og den er det jo mange som ikke bruker så lenge uansett. Vi brukte sportsdelen i 1 år etter at vi slutta med bagen, og har vært veldig fornøyd med simo kombien vår!

Bakdelen med kombi kan for enkelte være at det er litt mindre plass i bagen (vi brukte voksi oppi i 7 mnd uten problemer) + at den har både kombi og sportsdel når du bruker bag, slik at den er litt tyngre som "bagvogn" enn en vanlig bagvogn (men barnet er jo ikke så tung da, så det er jo ikke noe stort problem!?..).

Vi har vært glade i vår - Lykke til med valget!

Enig med svaret over her at det er veldig greit med bagen i kombien. Bortsett fra det så angrer jeg littegrann på at jeg kjøpte kombi.

Ville ha en stabil og god vogn med gode fjæringer til sønnen vår da han var nyfødt, og synes vogna (brio kombi) var helt super da. Brukte bagen masse inne og når vi var på besøk. SOvna han i bagen tok vi den med inn i stua, og hadde full kontroll hele tiden (han er født på vårparten, så hadde ikke masse klær og varme poser da).

Syntes også vogna var veldig ok da han så smått begynte å sitte oppe litt, men etter 7-8 mnd alder syntes jeg at han satt dårlig i den. Fikk på en måte litt uheldig "knekk" i ryggen fordi ryggen på setet ble så bratt, og han skled liksom framover litt. Fikk sånn bue i ryggen.

Dette kom seg litt når han ble litt stødigere.

Så synes jeg at vogna ble tung og gå med (den veier ca.16 kg, simo sin enda mer), og tung å få inn og ut av bil.

Så da kjøpte vi en trehjuling, en oth urban jungle og det er det beste kjøpet vi har gjort noen gang! Guttungen satt så mye bedre i setet, fikk en helt annen støtte (og dette setet regulerer vi med stropper sånn at vi kan velge akkurat hvor mye vi vil ha ryggen bakover. Dessuten elska han å trille i denne vogna, selv om jeg var litt skeptisk til at han satt vendt fra meg (da var han 10 mnd). Men det gikk helt fint!

Vogna er mye lettere (10 kg), og er så utrolig mye lettere å håndtere. Dessuten mye bedre å trille.

Det jeg vil fram til er at jeg angrer på at jeg ikke kjøpte en billig bagvogn (du har kanskje den som guttene dine har hatt??) og gikk rett på en trehjuling etter at barnet var klart for sportsvogn.

HAdde spart en del penger på det...Nå vil vi ikke selge kombien for vil ha den som babyvogn til senere bruk, og får ikke solgt den for mer en hva en dypvogn koster...

Om du alikevel skal ha en firhjuling seinere, så er kombi et ok alternativ. MEn jeg ville leita etter ett litt lettere alternativ enn simo/brio...

Duo hadde jeg droppa tror jeg. Ser at du skal ha barn i desember, og duo-vogna har større bag en kombi- så bedre plass til poser/tepper og sånn i den. Men da ville jeg heller hatt bagvogn, og funnet meg "den perfekte" sportsvogn etterhvert.

Eventuelt funnet en trehjuling med god hardbag, men det disse bagene har ikke sitteplate i ryggen, så barnet må tidligere over i sportsvogndelen enn andre bagvogner. Dessuten, om den er god som bagvogn er den ofte (men ikke alltid) litt klumpete som sportsvogn pga fjæringer og sånn.

Vi har en Emmaljunga Duo Edge. Er kjempefornøyd med den. Vi fikk også vinterbarn, og det var godt å ha en bag med god plass til voksi og baby. Også bagen på denne vogna kan brukes som "seng". Det er bærestropper på siden av bagen som du kan bruke når barnet ligger oppi og kalesjen kan tas av. Den er selvsagt litt tyngere å bære enn de myke bagene, men vi er veldig fornøyd likevel. Kjenner meg godt igjen i hva de andre har fortalt om bruken, for vi har brukt bagen på samme vis.

Vogna er litt lettere enn kombi. Og jeg synes barnet sitter godt i vogna nå som vi bruker sportsdelen. Men kombi og duo er store vogner som tar plass i bilen. Jeg blir nok derfor også å gå over til en letter vogn (3-hjuling etter hvert) som et alternativ til denne vogna (til sommer og kjøpesenter-bruk). Men vi blir nok å bruke vogna flittig, særlig på vinteren.

Lykke til i vogn-jungelen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...