Gå til innhold

Får ikke lærlingeplass pga jeg er gravid ;;((

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter bebi i oktober og skulle egentlig gått ut som lærling i august...Men lærlingekontoret gir meg ikke lærlingeplass fordi jeg sa at jeg er gravid ;;(( Snufs,da mister jeg all støtte fra lånekassa og sitter igjen med 1000-,kr i mnd..Sambo er og student...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!!!

Samboeren din får jo fødsel stipend da...Han kan søke!!!

Lykke til da...¨

Klemmer<3

Skrevet

forstår ikke at de har låv til det... tror du kan uansett søke om fødselstipend. Du kan få gå tidligere ut i permisjon dersom du blir syk, eller ikke kan fortsette av faglige grunner. Dette må da være en faglig grunn!! Er i alle fall slik jeg forstår reglene.. Du må da få lærlingekontoret til å skrive et brev om at du ikke kan få lærlingeplass på grunn av graviditeten. Ring lånekassen å spør :) Lykke til!

Gjest Riga19
Skrevet

Hærre...det der hørtes faktisk diskriminerende ut!

Arbeidsgivere får jo ikke lov til å forskjellsbehandle gravide, så det burde jo finnes noen regler for hva lærlingekontoret kan og kan ikke gjøre!

Forstår det slik at du blei nekta lærlingeplass pga at du er gravid, og står dermed uten noe til høsten,- altså har lærlingekontoret gjort det slik at du ikke har noe å søke permisjon fra, og dermed ikke engang har støtte fra lånekassen. Har selv ingen erfarning med lærlingeplass, men det jeg har lest her på bim dreier seg for det meste om gravide som allerede har plass, og som har termin slik at de må ta ekstra lang permisjon før fødselen. Men dette er altså ikke ditt tilfelle, og da vet jeg ikke hva du skal gjøre.

Blir skikkelig provosert av det her...lærlingekontoret kan da umulig gjøre dette her mot deg! Håper noen andre har tips til deg...jeg ville i det minste kontakta lærlingekontoret og lånekassen, og kanskje til og med en advokat!

Skrevet

De har ikke lov................................... blir så forbanna her jeg sitter. Det skal ikke ha noe å bety. Bare for at du velger å bære frem et lite barn skal liksom ikke du få utdanne deg nå. Hva faen er det de vil. At du ska sitte hjemme på raua å ikke gjøre en dritt. Å være gravid er da ingen sykdom. åååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå Teite opplæringskontor dritt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...