Gå til innhold

Råd??? Ingen bæsj på flere dager, og vil ikke ha flaske med noe i. (4,5 mnd gml)

Anbefalte innlegg

Datteren min på 4,5 måned bæsjer vanligvis (uten unntak) hver eneste dag. Nå har hun derimot ikke bæsjet på 3 hele dager. Er sutrete, virker som hun har mageknip og sover veldig urolig. Har i tillegg et snev av "puppenekt". Hun tar ikke flaske.

Har noen gode råd til hva vi kan gjøre? Evnt hva det kan være. Får i henne mat (men sjeldnere enn vanlig), så dette er ikke problemet - vil bare så gjerne ha henne til å bæsje!

---utrolig hva slags emner som plutselig blir hovedfokus når en blir mamma:-)

Fortsetter under...

Lillegutt hadde det samme i forrige uke. Han bæsjet på mandagen og neste gang var fredagen. Hadde han ikke bæsjet da ville jeg tatt han med på hs. Han er straks 4mnd gammel. Vanligvis har han bæsj hver dag. Det skal egentlig ikke være fare for obstipasjon så lenge de får kun mm, men en blir jo bekymret likevel!!

Se det an en dag til eller noe, litt etter hva du føler på selv også.

Leste en gang her inne at det å bli mor var "jakten på den perfekte bæsj". (hadde forresten vært artig om noen eksperter her klarte å finne den tråden:).

Men ditt problem: Har du prøvd sviske saft eller sviskepurre? Eller pære?

Annonse

Som de sier over her er det ikke no å bekymre seg for hvis babyen kun får mm, men det er jo dumt at hun skal ha ubehag, derfor mine råd: Lag sviskesaft eller maltekstrakti kokt vann (ganske sterke blandinger) og ha de på doseringssprøyte. Dette blir nok mye enklere for deg, i og med at hun ikke tar flaske. Øk dosen etterhvert hvis det ikke skjer noe i løpet av 2-4 timer. Du kan også prøve å "ta tempen" på henne, da dette av og til kan hjelpe på denne slags plager....

Når lillegutt har bæsjestopp koker jeg svisker i litt vann og moser med stavmixer. Sviske pureen kan enten blandes med litt mm/mme eller spises alene. Et par tre skjeer er som regel nok til å få fart på sakene her i huset!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...