Anonym bruker Skrevet 5. juni 2006 #1 Skrevet 5. juni 2006 Noen her som har hatt kraftig bekkenløsning, slik at man nesten ikke klarer gå selv, og som har blitt verre....evt bedre etter fødsel. Er redd for at bekkenet mitt ikke skal tåle det, siden det er så skjørt fra før av...huff
mammmamia ** Skrevet 5. juni 2006 #2 Skrevet 5. juni 2006 Selve fødselen er visst "medisin" mot bekkenløsning pga de hormonene som skilles ut ved fødselen hjelper bekkenet å stramme seg igjen, samtidig som den pressingen gjør det samme..! Så det går nok bra )
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2006 #3 Skrevet 5. juni 2006 Jeg hadde bekkenløsning sist svangerskap (2003) og har det denne gang også (har termin om 8 dgr). Sist fødde jeg i vanlig forlossnings stilling, som ofte jordmødrene vil ha en i. Men denne gang har jeg fått anbefalt av fysion jeg går til at jeg bør være mest bevegelig i bekkenet under forlossningen. For blir man liggende på rygg (hvilket jeg får veldig vondt om jeg gjør) så er ikke bekkenet like bevegeligt og derfor mer smerter. Fysion anbefalte å ligge på siden med fot opp i støtte for å kunne bevege bekkenet eller på alle fire i saccosekk - i hvert fall så bekkenet ikke er låst pga ryggleie. Jeg hadde problemer efter fødseln sist og det hang i lenge etterpå, med smerter ved turgåing mm. Men håper på forbedring denne gang. Lykke til med fødseln og tiden etterpå!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå