Gå til innhold

Når skal jeg ta tempen etter nattvakt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg temper som regel klokken seks på morgenkvisten. Når jeg har nattevakter kommer jeg hjem mellom 8 og 8.30 på morgenkvisten. Jeg har lest at man ikke kan forskyve temper som er tatt mere enn 1.5 time i forskjell fra når man skulle målt.. Og jeg vet at man trenger minst 3 timer med rolig søvn før tempen er kommet ned til rolig hviletemp - og er av verdi..

Så. Det er ikke vits i å tempe etter nattevakter nei..

Jeg tok med meg termometeret på jobb og tok en ca. måling hvis jeg sov to timer før seks på natten. Men bare hvis jeg hadde nattevakt midt i tiden jeg forventet el... Hvis det var utenfor el tid, da gadd jeg ikke stresse med måling ved nattevakt og hoppet bare over temping den/de dagene. (Jeg har som regel 2-3 nattevakter på rad)

Det gjør ikke noe å hoppe over noen målinger i ny og ne, det er jo helheten som er viktig,, og dagene når man venter el som er viktig

Klem fra Loise :0)

den er grei.. forrige EL hadde jeg nattvakt, så tok tempen i 11 tiden.. den steg jo og holdt seg stigende også dagene etter da jeg tok til vanlig tid. Men da veit jeg til i morgen tidlig (skal på nattvakt i natt...) at jeg ikke trenger å ta.. Har ikke mulighet for å sove noen stakkars timer der jeg jobber.. er sykepleier på travel sengepost på sykehuset.

Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...