Gå til innhold

Liker deres barn varm eller kald mat best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den ene min er en kjøttspiser.. varm kjøttspiser altså, pølser, kjøttdeig, fårekjøtt alt er jippi. Hun andre spiser bare skiver, middag er bæsj. Hvordan er det med deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i gården er det visst likestilt. Hun liker både kald og varm mat likegodt - enn så lenge i alle fall.

Noe jeg gjerne skulle venne henne av med derimot er den varme melken. Hun drikker masse varm melk - for mye ville nok helsesøster si. Nekter å drikke kald. Har forsøkt å sakte menn sikkert varme opp melken litt mindre, men det oppdages og da blir det skrik og skrål om jeg ikke varmer den opp en gang til *sukk* Synes det er så plagsomt med denne varme melken. Hun vil ha varm melk hvorenn vi går - i bilen og borte hos andre... Kan hun ikke drikke kald melk som alle andre?

Er det noen her som har tips til hvordan jeg kan gå frem? Prøver å lure henne når jeg må varme opp melken en gang til. Men det virker ikke. Hun legger nemlig flasken inntill kinnet sitt for å teste hvor varm den er. Og jeg gjennomskues derfor raskt. Hun er litt over to år..

Bortsett fra det så spiser hun helt normalt og liker altså varm middag like godt som brød med pålegg eller youghurt.

Skrevet

Må bare si at metoden jenta di bruker for å teste tempraturen på melka si er kjempeartig :) De er ikke så bortevekk de små nurkene våre.

Skrevet

Hehe! Ja, ikke sant? Må innrømme at jeg ble ganske paff den første gangen hun gjorde det. Da gikk det opp for meg at IQen til våre små kanskje ikke er så lav som vi noen ganger liker å tro? ;-)

Skrevet

Liker nok varm mat best, spiser alltid godt til middag. Slik var det ikke da han var mindre, da var det kun kald mat, så jeg er kjempeglad for at middag nå er favoritten. Han er 2 år.

Skrevet

Snuppa mi liker vel egentlig varm mat best, bare at DET TAR FOR LANG TID!! hehe..så hver dag (nesten iallefall) så maser hun om å få mat før den er ferdig.."kald mat kald mat" :P hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...