Gå til innhold

Ikke kvalm lengere... Har jeg større sjanse for å miste spiren min da?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nærmere åtte uker på vei har kvalmen forsvunnet helt (stikk i strid med det alle andre har fortalt meg kom til å skje). Vil det si at jeg er i risikosonen for å miste spiren min? Ble helt stresset da jeg leste et innlegg lenger ned om at de med mye kvalme hadde mindre risiko for å miste... Huff! Har aldri vært sånn veldig kvalm, men nå kjenner jeg ikke antydninger en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var og litt urolig igår, fordi jeg synes symptomene hadde forsvunnet. Tenkte på ma osv, men idag føler jeg meg litt gravid igjen, med murring i magen osv, så jeg tror kanskje det er vanlig at det går litt opp og ned? Tror i hvert fall ikke det er likt for alle. Søsteren min var omtrent ikke kvalm i sitt svangerskap, og hun har et nydelig barn nå. Så du trenger sikkert ikke bekymre deg, selv om jeg veldig godt skjønner at du gjør det, for jeg er sånn selv!

Kan det være at du er lenger på vei enn du tror? Mange mener jo kvalmen går over ca uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen bruker å avta etter du har mistet barnet, ikke når det fortsatt koser seg i magen. Jeg ble ikke skikkelig kvalm før etter det var gått 3,5mnd, da jeg trodde at jeg slapp unna...men neida!! Det er nok fint med den lille spiren din. Ring evnt legen din i morgen og spør om ultralyd hvis du er nervøs.

 

Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig kvalm i uke 7, men kvalmen forsvant nesten helt i uke 8. Jeg ble også litt bekymret, men så kom kvalmen tilbake i uke 9, og nå er jeg i uke 12 og er fremdeles kvalm. Var på UL da jeg var 10+1, og da var alt bra. Så du trenger sikkert ikke bekymre deg, det går litt opp og ned med disse graviditessymptomene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingenting som skulle tilsi det.

Jeg kjenner en som spyr i ny måneder hvert eneste svangerskap - hun har nå fire friske barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...