Gå til innhold

Hcg med blodprøve.


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg tok graviditets test med blodprøve på fredag men jeg er garantert gravid etter 4 positive urintester. Har 2 barn fra før men aldri gjort en slik test.

Men hva kan man måle med blodet? Hva er alle disse tallene? Kan noen forklare meg mer om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det de måler er et hormon som vi forkorter til Hcg som bare produseres når vi blir gravide. dette hormonet stiger voldsomt i begynnelsen av graviditeten, den nesten fordobler seg hver dag. det er det samme som man måler med en urinprøve men da får men jo ikke se verdien, bare det at det finnes i kroppen. blodprøvene vil vise nøyaktig hvor mye du har den dagen, og det finnes tabeller for hva verdiene skal ligge på i de ulike ukene i svangerskapet. ofte tar man to blodprøver med noen dagers mellomrom for å se om verdien av Hcg stiger eller synker, dette er en måte legene kan finne ut av om alt virker normalt, at fosteret fortsatt lever og utvikles, eller om det har dødd inni magen, da vil verdiene begynne å synke kraftig ganske så fort.. håper du ble litt klokere nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei,om tallene er lave, eks i uke fem skal de ligge mellom 100 og 5000, så er du ikke så langte på vei, de stiger mer og mer etterhvert. men om tallene synker fra første til andre blodprøvetagning sa er det noe som er galt, eks barnet kan være dødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...