Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Går her nå i uke 38., men føler meg fortsatt ikke klar til å føde. Fødte min første en hel måned for tidlig, og var vel kanskje derfor veldig fødeklar en måned før med nummer to. Men da ble det ikke fødsel før dagen etter termin. Den fødselen var veldig tøff og måtte ha blodoverføring mm etterpå. Dette er nok grunnen til at eg gruer meg veldig psykisk og selvsagt fysisk til denne fødselen, og er derfor iabsolutt ikke klar til å føde! Har tre uker til termin i dag, så det kan jo enda gå en tid før eg føder, men nyter egentlig magen (selv om det er veldig tungt og vondt til tider) enda:)

Virker som de fleste her er fødeklare da de t.o.m. har 6 uker igjen......Noen som faktisk ikke er helt fødeklare, selv om en selvsagt gleder seg til å møte babyen vi har bært på så lenge?

Gleder meg jo veldig, veldig, veldig til alt er over:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5263435-alle-junimammaer-f%C3%B8deklare/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gldere meg ikke til selve fødselen, nei - det kommer mer og mer tilbake jo mer det nærmer seg termin. Denne gangen vet jeg jo hva jeg går til mht smerter... Men jeg gleder meg VELDIG til å bli ferdig med å være gravid, for bekkenløsningen holder på å ta knekken på meg. Og selvfølgelig til å treffe den lille jenta mi og kose meg masse med baby igjen...

Har 3 uker igjen på torsdag...

Det er jo ingen vei tilbake, så det er vel greit å få det overstått, vi må jo gjennom det... Lykke til! Trøst deg med at det eneste som er helt sikkert er at det ikke blir somforrige gang!

Har 24 dager igjen, er førstegangsfødende, så jeg er ikke helt klar ennå nei! Men jeg gleder meg jo voldsomt til å se henne, og så har jeg ganske vondt i ryggen nå... Så sånn sett hadde det vel ikke gjort så mye å føde før tiden! :-)

25 dager igjen og alt er klart til den lille kommer, men føler ikke at jeg er i nærheten av å føde ennå. Skulle nok ønske jeg kunne hoppe et par uker frem, selv om jeg koser meg med den store magen og sparkene. Sliter med bekkenløsning så jeg ikke får aktivisert meg noe, og kjeder meg derfor avsindig til tider. Tida kunne gått litt fortere, synes jeg!

Annonse

ikke helt ennå.

Må vente til sambo har hatt siste eksamen på onsdag så er jeg fødeklar, selv om jeg har en del ting jeg skulle gjort.

Vi har ikke fiksa noe klart ennå, og tenkte sette opp iallefall vugga nå for å forberede tulla på 1 1/2 år på at det kommer en baby i huset. Skulle jo også fått vaska litt tøy men det klarer fint sambo å fikse om jeg ikke rekker/gidder det.

har 21 dager igjen nå, og tipper de flyr avgårde. Men fødeklar er jeg på onsdag. Merker jeg gruer meg mere og mere til fødselen for hver dag så nå er det bare komme lille jenta mi.. ;)

To uker igjen, og jeg er absolutt fødeklar. Så godt som alt klart hjemme nå. Mangler bare olje og rumpesalve.. Er lei av å krangle om plassen under ribbena, og vil gjerne hilse på junior snart. Men må si at idet jeg tenker, "kanskje det skjer nå", så får jeg litt angst. Er jeg ikke litt sliten, kan jo vente til i morra o.s.v. Men blir vel aldri MER klar tror jeg. Skal legges til at jeg er førstegangs, og har nok en ganske romantisk oppfatning av både fødsel og tiden etterpå..

Ingenting pågang da, så jeg drikker bringebærbladte og har sex..

Både og her...Er lei av å gå gravid,begynner å få flashbacks ang. fødsler(min 3. nå) og er litt nervøs.Føder ganske raskt,med rier uten stopp og er redd for at jeg vil være alene her på dagtid med minsten på 2,5 år.Ønsker ikke å ha med ham på fødselen....uten pappaen:)

Jeg merker at jeg ikke planlegger så mye som de andre gangene..Senga til babyen er ikke oppredd,klær ikke vasket ennå etter andremann-har jo kjøpt nye klær til starten-men føler liksom at det ikke virkelig kommer en baby innen kort tid...Uvirkelig:)

Gleder meg likevel-og håper vi alle slipper gå over tiden....Gjorde det sist-11 dager.

JA!!!! Veldig fødeklar!! Venter nr. 2 nå og gleder meg sinnsykt til å kunne ta meg ordentlig av førstemann også. Føler meg litt invalidisert i forhold til stor mage og det å krype på golvet med ham. Veldig frustrerende å måtte sende ham til barnehagen fordi jeg ikke makter en hel dag med ham alene.

Gruer meg faktisk ikke til fødselen selv om det var fryktelig vondt forrige gang. Tror at jeg denne gang faktisk kommer til å innse at jeg føder en baby og at det er derfor det er vondt og holde fokus på at jeg hjelper den lille raskest og greiest ut Høres sikkert sprøtt ut, men jeg kunne ikke fatte hvorfor JM kom med denne barnetrilla rett før Jr. kom ut. Jeg tenkte: "Hun må da fatte at her kommer det ingenting. Det er bare vondt!". Helt idiotisk tanke! Fullstendig irrasjonelt.

Alt det praktiske til babyen skal kommer er klart og jeg er mildt sagt lei av å være gravid, men er langt fra mentalt klar til å føde. Har 19 dager igjen i dag og skal opp på føden for samtale i kveld, så håper det vil gjøre meg mer klar.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...