Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå er hun 5 mnd, og jeg ammer på begge sider, ca 5-10 min på begge. Hun er blitt effektiv ja!

Da hun var rundt 3 uker, sugde hun ca 15 min på en side ved hvert måltid. (men brukte smokk i tillegg da). Gikk/og går fortsatt 3-4 timer mellom hvert måltid.

Ja, det bør du nok. Jenta mi er 10 uker nå. Hun ligger 10-15 min ved puppen. Da har de stort sett tømt den sier hs. Du kan også høre hvor ofte han svelger. Om han ikke svelger på hvert tredje sug lenger, kan du i allefall ta han fra. 1 time er altfor lenge i allefall. Da bruker han deg som smokk...

Sovner han mens han spiser?

Kanskje prøve å vekke hen, "klype" han litt i kinnet eller noe?

Mi er 5 uker, og bruker vel 5-10 min maks. Jeg trodde jeg hadde lite melk, og at hun ikke fikk mer..men hun legger godt på seg;) hehe..så da er det jo greit..

Det hender oså at hun ligger i 10-15 min, men det er sjelden:)

lillegutt bruker 15-25min på hver.. Så det går ganske lang tid ja.. han suger også i timesvis, hvis han får lov, men da bruker han meg bare som smokk.. men tømmer brystet helt samtidig. Så jeg lar han gjøre det noen ganger til dagen.. for kosens skyld.

Annonse

Når Eline var 3 uker varte en amming 30-40 minuter, spiste bare på ett bryst om gangen. Da gikk det 45-60 min. mellom hver amming.

Nå når hun er 4 mnd. i morgen tar det 5-10 min. og nå går det 2 timer mellom hver amming, er nede i 1-1,5 time på kvelden.

Her startet vi med ca 30min pr pupp hver 2.time. Nå er vi ned i ca 20 pr pupp hver 3.time. Pluss ferskenpure eller sviskepure om morgenen og grøt lagd på 150ml mme pluss fersken eller sviske pure.......... Han er 5mnd nå. Varierer veldi dette ja. Fikk beskjed fra hs at det var bra hen brukte lang tid på å spise, så var det mindre sannsynlig han fikk kolikk.

Tror du kan prøve å ta h*n av litt for så og gi smokk. Det funka flott når han her ville ha pupp hver time.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...