Gå til innhold

angående barnehage tid.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har deres barn i barnehage hvor mange dager og hvor mange timer har dere de?

våres lille jente begynner i august og er da ca 16 mnd og jeg hadde tenkt meg 3 dager i uken og att mannen og jeg er hjemme de to andre dagene (hver våres dag da).

men nå vill mannen plutselig ha henne nesten full tid.Hva syntes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at det er bedre å ha gutten min i bhg hver dag, men kortere dager i stedet for få og lange dager.

Jeg jobber deltid og både starter litt senere og slutter litt tidligere slik at vi får det til å gå i hop.

Skrevet

Jeg ville snakket med barnehagen om det, og høre hva slags erfaringer de har, og så stole på at de råder ut fra hva som er til barnets beste (!)Etter hva jeg har forstått av personalet i barnehagen vår, er det best for barnet at det går i barnehagen når det går i barnehagen, og at rutinene er faste. Det som kan gjøre barnet utrygt, er heller at det kun skal være i barnehagen noen få dager en gang i mellom, da kan det synes uklart hva som er rutinen.

Flere jeg kjenner har satset på litt kortere dager i begynnelsen, og det har fungert fint. Jeg må innrømme at vi har brukt dagen jobbet med god samvittighet.

Min pode fikk plutselig plass da han var 11 mnd, og har elsket det fra første dag. Stort sett har jeg bare funnet en fornøyd og utsovet gutt som gliser hei, og så blir illsint når jeg skal komme der og rive ham bort fra det viktige han holdt på med... Vi får kanskje bare ta det innover oss det mange førskolelærere sier: at det ikke er barna som trenger lang tilvenning når de begynner, men vi mødrene...

Skrevet

Vår sønn er nå snart 13 måneder, og han begynte i 60% i barnehage da han fylte 1 år. Dette går kjempe fint, men jeg er glad for at han har 100% til høsten, for når vi kommer i barnehagen på tirsdagen, og han ikke har vært der siden fredag, så merker jeg det på han.

Så jeg gleder meg til 100 %, og han koser seg veldig der. Og det er jo det viktigste

Skrevet

Jeg har også lurt litt på dette, snakket derfor med en venninne som er førskolelærer i en barnehage. Hennes erfaring er at det er vanskelig å si noe sikkert, da det avhenger av hvordan barnet er. Noen takler veldig fint å gå 50%, mens andre takler det mindre bra.

Vi har fått 50% plass til sønnen vår, resten av uka skal han være hjemme med meg og babyen som kommer til høsten. Jeg syns det blir dumt å ha han 100% i barnehage når jeg har permisjon. Dersom vi hadde hatt råd til at en av oss jobbet redusert til vanlig hadde jeg nok foretrukket å hatt ca 50-60% plass i barnehage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...