Gå til innhold

Får man som regel sterkere symptomer om man venter tvillinger?


otilde *14.05.2009*

Anbefalte innlegg

Jeg er ca fem uker på vei med andremann, og føler magen alt har er litt oppblåst. Har også vært kvalm og uvel. Drømte at jeg fikk se to babyer på ultralyd i natt, og ble nesten litt stresset da jeg våknet :-) Er det sånn at man får tidligere mage og har sterkere graviditetssymptomer om man venter tvillinger? Vil man kunne merke det svært tidlig i svangerskapet?

 

Med førstemann hadde jeg nesten ikke graviditetssymptomer. Kan heller ikke huske at jeg fikk mage før jeg var ganske godt på vei. Men svangerskapene kan vel være så forskjellige uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe... morsomt.. Jeg fikk onde pupper to dager etter el, og har vært oppblåst i to uker nå. Er i syvende uke nå... det morsomste av alt er at før jeg visste at jeg var gravid, så drømte jeg at jeg fødte to babyer. En jente og en gutt ;) hehe... Kanskje det er noe i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg var gravid med tvillinger i fjor ( men det gikk ikke vår vei vi miste de i uke 20, to jenter.) Ikke tro at jeg prøver å skremme for det er ikke meningen.

Jeg merket ikke noe spesielt, eller kanskje når jeg tenker over det. Fikk veldig fort mage, men formen var fin ingen kvalme eller andre plager. Må smile litt når jeg leser at du drømte om tvillinger og ble litt små stresset. Det var akkurat slik vi opplevde det når legen sier til oss : Jeg tror vi må ta en opptelling, og jammen og med så fikk vi se to hoder. Latter og gråt om hverandre. Ettersom tiden gikk ble vi vant med tanken og gledet oss bare kjempe masse, men lykken fikk en annen slutt, en forferdelig slutt. Men jentene glemmer vi ikke.

Skrekken for å bli gravid igjen har vært stor. Tro det eller ei nøyaktig et år etter at vi ble gravid første gang, sitter jeg her med kul på magen igjen, er 10.uker på vei og denne gangen er det bare en baby i magen. Vi er kjempe glad men klarer ikke helt og sleppe løs den største gleden... Men den lille er i allefall VELDIG VELKOMMEN.

Jeg vet at dette kanskje passet bedre inn på en annen siden, men jeg måtte bare få lov å fortelle deg det - synes det var litt morsomt siden du drømte at det kan være to i magen din. Jeg venter i spenning på å få høre hvordan det går med deg. Lykke til.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt på forumet her for de som venter tvillinger, fordi jeg tror kanskje (håper) at jeg skal ha to selv.

Og det ser ut som mange av dem har skikkelig kvalme og er skikkelig trøtte.

At endel har fått dobbelt opp av plager altså.

 

Men dette gjelder nok ikke alle.

 

Men hvis du er supertrøtt og megakvalm og syns magen din vokser litt for fort er det klart en mulighet for tvillinger.

Eller at du bare har et 'dårlig' svangerskap der du er utslitt.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...