haater husarbeid Skrevet 5. juni 2006 #1 Skrevet 5. juni 2006 Jeg jobber på en travel medisinsk avdeling med høy pleiefaktor. Kommer fra tidligvakt i dag. Er nå i uke 29 og føler at det er for høyt tempo for meg nå. Det er løfting, vask og stell fra a til å og selv om kolleger prøver å ta hensyn, er vi jo alltid for lite folk på helg og helligdager. Jeg har ingen spesielle plager som jeg kan klage over. Litt smerter i bekkenet når jeg går så mange km for dag som på jobb, men ikke slik at jeg kan si at jeg har store plager. Det er såpass travelt der oppe nå at jeg har vært på beina siden kl sju og så vidt rukket å hive i meg mat og drikke. Det eneste jeg kan klage over så langt, er at jeg sover elendig om natta. Jeg er oppe og tisser 2-3 ganger pr natt nå og har vanskelig for å sovne igjen. I natt sov jeg ikke etter kl tre og er derfor nokså trøtt. Etter slike travle vakter bruker jeg å sove dårlig pga leggkramper (sliten i beina gir verre leggkramper av en eller annen grunn). Jeg liker ikke tanken på å sykemelde meg, har bare 5 uker til først ferie så permisjon. Hadde tenkt å "holde ut", men hvis søvnproblemene fortsetter, kan det bli vanskelig.... Hva synes dere?? Ja, ja, dette var dagens syteinnlegg.
Turbomamma (gutt 170606) Skrevet 5. juni 2006 #2 Skrevet 5. juni 2006 Hei! Jeg ville snakket med legen min og prøvd å blitt sykemeldt ihvertfall noen %. Dette er jo faktisk en tid i livet du skal nyte, og ikke slite deg gjennom... Er ikke bra for deg eller den lille og være sliten hele tiden tror jeg. Er ingen ekspert, men veldig for at vi gravide skal få slappe litt av den siste tiden. Og yrket ditt er veldig tungt! Ikke "hold" ut bare fordi det er best for jobben, og kanskje selvfølelsen.. Syns du kan roe ned med god samvittighet jeg! lykke til! Er selv i uke 39 og nyyyyyyyyter rugetiden nå endelig.... (Hadde siste eksamen fredag!)
haater husarbeid Skrevet 5. juni 2006 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2006 Høres deilig ut..... kos deg skikkelig
Prins-06 +en i vente nov-10 Skrevet 5. juni 2006 #4 Skrevet 5. juni 2006 Jeg kjenner meg sånn igjen, du aner ikke...Var som å lese om meg det der...hehe Det er ikke noe problem for deg å sykemelde deg hvis du føler for det....Legene mine( har 2 pga.et studie jeg er med i) sier at det bare er å ringe så får jeg sykemelding....Jeg har igjen 12 vakter før jeg går ut i permisjon, og har bestemt meg for å prøve å klare dette...Har du prøvd å tilrettelegge vaktene dine da??? Det er arbeidsgivern din nemlig pliktig til.... Jeg har en jobbehelg med 4 vakter om 2 uker og da har han flyttet vakten på lørdagen slik at jeg går fre-søn-man istedenfor..han har også sagt at det bare er å komme å si fra hvis kveldsvaktene blir for slitsomme, da skal han flytte meg på dag....Da er vi bedre bemanna og det blir ikke like tungt...Han vil jo ikke at jeg skal bli sykemeldt når det er så liten tid igjen, og jeg vil heller ikke sykemeldes for tida går såååå sakte..... Klem fra
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2006 #5 Skrevet 5. juni 2006 Ikke hold ut bare for å holde ut! Synes du skulle tenke på delvis sykemelding, så får du i både pose og sekk, litt jobb, og noen dager til å ta deg igjen. Ikke så bra for babyen heller med en stresset mor, det merker du sikkert. Arbeidsgiveren har forresten plikt til å legge til rette for deg, og du må slett ikke tenke på at det går ut over de andre på jobb. Tenker forresten at det kan være vondt for dine arbeidskolleger å se at du sliter, det ville i hvert fall jeg ha gjort (har jobbet på sykehus før, men har en rolig "kontorjobb" nå). Det er bedre å ha en "frisk" vikar for deg noen dager, så kan du yte 100 % de vaktene du er der. Lykke til.
haater husarbeid Skrevet 5. juni 2006 Forfatter #6 Skrevet 5. juni 2006 Hei, takk for svar jenter!! Nei, nå er avdelingssykepleier sykemeldt selv for tiden. Ingen som har tatt over hennes plass og det er derfor vanskelig å få tilrettelagt jobben akkurat nå. Kom på jobb i dag tidlig -> en av personalet var syk og beskjeden hadde ikke kommet videre. Derfor var vi en for lite allerede fra starten og det var kjempestressende start på dagen..... Har i praksis to 50% stillinger og det er en hodepine å ta 25% fra hver av dem for hver arbeidsgiver og få tilrettelagt. Spesielt når ene sjefen er sm selv. Men merker at det har vært tøft de siste mnd. Som en av dere sier....en skal kose seg i svangerskapet og ikke bare stresse ->og det er det jeg har gjort.... Ringer legen i morgen jeg. Takk.
Majaja Skrevet 5. juni 2006 #7 Skrevet 5. juni 2006 Jeg vet hvilken arbeidssituasjon du er i og anbefaler at du tar kontakt med legen din og forteller hvor sliten du er. Få frem at du sover dårlig på natten. God grunn til sykemelding, spør du meg. Lykke til!
25.nov.08 og 14.07.06 Skrevet 5. juni 2006 #8 Skrevet 5. juni 2006 God grunn til sykemelding dette ja. Halve dager er jo perfekt for oss gravide med stå og gåjobber. Da rekker du iallefall lunsjen hjemme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå