Anonym bruker Skrevet 5. juni 2006 #1 Skrevet 5. juni 2006 Lactulose fungerer ikke, får bare masse luft. Tar fiber og masse drikke og holder meg i aktivitet hver dag, men nå fungerer ikke det lenger heller. Ikke svisker heller. Og lactulose er jo det eneste man får bruke av slike midler når man er gravid. Klyster vble jeg frarådet på apoteket. Det kan jo ikke fortsette slik. Det er plutselig blitt helt stopp, i dag har jeg faktisk ikke fått gått på do.Hva gjør jeg?
mama twins :) Skrevet 5. juni 2006 #2 Skrevet 5. juni 2006 Leste en plass at et eple om dagen skulle hjelpe. Har visst noen stoffer som tarmene har vanskelig for å bryte ned, og blir derfor presset ut istedet.. Har ikke trengt å prøve det selv enda, så vet ikke hvor godt det hjelper.. Lykke til..
haater husarbeid Skrevet 5. juni 2006 #3 Skrevet 5. juni 2006 Mitt beste råd når min fordøyelse har stoppet helt opp er å lage en stor porsjon med havregrøt laget på vann og strø rosiner i. Dette spises helst på fastende mage og er supereffektivt for meg ihvertfall. Andre ting som kan has i, er f eks linfrø. Det anbefales med masse drikke til. Lykke til, husk at det er trangt til tarmene etter hvert.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2006 #4 Skrevet 5. juni 2006 takk for forslag. Epler fungerer ikke. Linfrø virker heller ikke. Havregrøt legger seg sm en klump i magen. noen andre forslag? hi
haater husarbeid Skrevet 5. juni 2006 #5 Skrevet 5. juni 2006 Senneste kan kjøpes på apoteket og er skikkelig krafttømming.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2006 #6 Skrevet 5. juni 2006 er dette trygt å ta i svangerskapet da? Senneste? Aldri hørt om før.
Prins-06 +en i vente nov-10 Skrevet 5. juni 2006 #7 Skrevet 5. juni 2006 Prøvd Biloa???? Det gjorde susen på meg )
kepa Skrevet 5. juni 2006 #9 Skrevet 5. juni 2006 Vet nøyaktig hvordan du har det! Har ikke vært på do på TRE dager! Det vil bare ikke ut! Helt grusomt.
GuttemammaX3 Skrevet 5. juni 2006 #10 Skrevet 5. juni 2006 Legger du tre-fire spiseskjeer linfrø i vann over natta og drikker det om morran (det er ekkelt, blir slimete som froskeegg) det er MYE mer effektivt enn linfrø i yoghurt eller annen mat.... Jeg har også hatt god virkning av tørka fersken, det hjalp da svisker ikke hadde noen virkning... Men spis i hvertfall en femten-tjue stk... Lykke til, håper du finner noe som fungerer:)
EleResa Skrevet 5. juni 2006 #11 Skrevet 5. juni 2006 Jordbær er fulle av fiber og funker finfint på fordøyelsen min, sammen med mye vann
Blackstar Skrevet 5. juni 2006 #12 Skrevet 5. juni 2006 Det eneste som hjalp for meg på dette problemet var faktiskt lakrisk, helst salt lakris. Prøvde alle de andre rådene uten virkning. Nå på slutten av svangerskapet stopper det kun opp innimellom, da stikker jeg ut og kjøper meg litt lakris som kommer det etterhvert. Men det skjer jo ikke noe særlig før dagen etterpå hvis jeg spiser det på kvelden f.eks.
mumi og lille Eirik :-) Skrevet 5. juni 2006 #13 Skrevet 5. juni 2006 Er det bare i dag du ikke har kommet deg på doen? I så fall er det ingen krise,bare ubehagelig. Ikke stresse for mye med det,det kommer nok om det tar noen dager. Ikke lurt å sitte å presse å presse,det blir det bare hermoroder av. Prøv å slapp av og ikke få panikk å bare la det ta sin tid,det er jo til trøst helt normalt å ha det slik,for noen går det opp i 1 uke og mer før de kommer seg på do......ser ut som du har prøvd den meste,så mitt beste råd er å ta det med ro å ikke kave slik med det,det kan bare gjøre det enda verre ; )
mamma4? Skrevet 5. juni 2006 #14 Skrevet 5. juni 2006 Magesyrebakterier hjelper godt, acidophilus et eller annet, fås kjøpt på helsekost, virker etter ca to dager. Ta en til to kapsler hver dag.
1....2.....3 Skrevet 5. juni 2006 #15 Skrevet 5. juni 2006 For meg funker heller ikke den lactulosen(dvs syns den er så grusomt ekkel i konsistens og smak at jeg rett og slett ikke fikser å ta den)Men fikk kjøpt et pulver på apoteket som heter "Lunelax" ,er visst bare naturpreparat ,og helt trygt for oss gravide, det blandes med vann, og smaker litt søt sitronsaft(jeg hadde litt vanlig sitron i , så den ikke blei søt) funka superbra etter to dager!!Anbefales på det varmeste!Bare husk at det er viktig å drikke veldig mye når du tar den, ellers virker den bare motsatt....
bildilla Skrevet 5. juni 2006 #16 Skrevet 5. juni 2006 Jeg hadde forstoppelse for en liten stund siden, det gjorde så vondt at jeg ikke klarte annet enn å stå oppreist. Klarte ikke å få i meg annet enn vann, så imsdal flaska blei hyppig brukt. Drakk masse masse hele kvelden. Gikk mye på do, for vannet ville ut igjen, men presset ikke noe. Dagen etter løsnetalt av seg sjøl. Herlig følelse.. Det funka på meg, håper det kan hjelpe deg også.
Gjest Frantic Skrevet 5. juni 2006 #17 Skrevet 5. juni 2006 Huff, ja dette hørtes så altfor kjent ut - dette svangerskapet har jeg vært plaget hele veien. Bortsett fra å spise mye frukt og grønnsaker, og kutte ut brød da jeg reagerer på gjæren og drikke MASSE VANN - minimum 4 liter til dagen - ble redningen for meg Visiblin. Dette er helt ufarlig å bruke som gravid og kjøpes på apoteket. Jeg blander 1.5 dose med Biola morgen og kveld, og det har holdt magen min i form hele veien. Må drikke mye vann når en tar dette, og det må brukes 3-4 dager før en merker endring. Kan hende en må justere doseingen til en finner det som passer. Visiblin er forresten nesten det samme som Lunalac pulver som også ble nevnt her oppe (bare ulik produsent). Lykke til!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå