Gå til innhold

hvor mange barn?


Gjest

Anbefalte innlegg

jeg er selv førstegangs fødende. og må innrømme at det er litt skummelt.. leser jo en god del skrekk historier her inne.. men så har jeg jo også mamma og bestemors stemme i hodet.. i denne familien har vi alle hadd kattefødsler.. jeg anntar at det betyr lette fødsler.. men. hva er en lett fødsel egentilig... til dere som har født før.. hvor lenge gikk det? og.. får man rier før vannet går ? eller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hva en lett fødsel er, for jeg hadde en veldig tøff en... men det ble ikke tøft før helt på slutten, så må si jeg følte absolutt at riene var overkommelige, selv om jeg gikk i mange mange timer med rier så klarte jeg meg fint uten epidural, har litt med hvordan du takler riene, om du puster og beveger deg eller om du får helt panikk.

 

Men det jeg ville si er at selv om slutten på min fødsel var ganske jævlig, så glemmer man fort! Jeg husker jeg tenkte rett etter fødselen at jeg absolutt ikke skulle ha flere barn! Men her sitter jeg gravid med

nr.2 og tenker at det kan bare gå bedre og at jeg har lyst på 4 barn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at min fødsel var en såkalt "grei" fødsel. Men helt ærlig så er det det vondeste jeg noensinne har vært med på, og jeg er ingen pyse!! Helt jævlig (sorry) Men som sagt så glemmer man fort og jeg gjør det igjen etter bare 1,5 år. Så hvor vondt kan det egentlig være???? he he det finner du ut. Men man har mye fint i bedøvelse da. Jeg brukte ingenting (for å finne ut nøyaktig hvor vondt det var). Tar gjerne bedøvelse neste gang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det som det kommer, kanskje går fødselen din så kjapt og greit at du ikke rekker å tenke på smertelindring engang før ungen er ute :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man kan få rier før vannet går. Jeg ble selv "sotte" i gang. Hadde svangerskapsforgiftning. Tok en stund før riende begynte. Fostervannet tok de på meg en god stund ettter riene var beygnt. (fostervannet pleier å gå av seg selv) Epiduralen skrudde de av når press riene begynte. Så egentlig skjønner eg ikke hvorfor de skrur av (på noen) når press riene kommer . det eer jo DE SOM ER VONDEST. (syntes ikke epiduralen hjalp særlig på riene før press riende. Det gjorde skikkelig vondt. Men når jeg fikk babyen mot brystet (mens de hold på å sy meg, for noen revner jo, og selvfølgelig jeg) var alt glemt. Lukten av nyfødt barn er den beste lukten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter nr. 1 trodde jeg ikke jeg ville ha fler barn, men to år senere var jeg gravid:-) For tre måneder siden fikk jeg nr. 2 og var helt sikker jeg skulle aldri ha fler barn. Men nåsitter jeg her, gravid for 3 gang! Det er mye slit, men der er alt verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...