Gå til innhold

Er litt forvirret, noen som kan hjelpe???


Maja☆

Anbefalte innlegg

Hadde mens sist gang 11.mars, og er overlykkelig for endelig å være gravid. Vi har prøvd i 5 år og endelig lykkes. Så etter utregninga skal jeg være i uke 12 nå. Har akkurat blitt kvitt kvalmen, har ikke vært sikkelig kvalm på 5 dager, bare litt uggen.

 

Var på ultralyd den 01.06 siden jeg hadde blødninger en natt uka før, og alt var greit med ungen. Har fått beskjed om at jeg lett får blødninger. Fikk sett den sprelle som bare det. Men jeg fikk vite at jeg kun var 9+3 på vei istedefor 11 uker etter mine utregninger. Den var kun 24,4mm, og det stemmer med 9+3 uker, men det som ikke stemmer var at den allerede hadde kneledd. Jeg kunne se at den bøyde knærne når den sprellet. Jeg vet jeg sist hadde mensen den 11.03, men på sykehuset sier de at jeg sist hadde mensen 25.03. Det vet jeg at jeg ikke hadde. Skal jeg stole på hva sykehuset sier eller skal jeg stole på mensen? Kan ungen bare være liten av vekst eller... Var kun 2kg når jeg selv ble født, så var veldig liten jeg også.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må bare si at jeg synes det hele høres merkelig ut. En ting er å fortelle deg at den lille virker yngre, en helt annen å påstå at det er sånn. Og om det så skulle være slik, så går det faktisk ann å ha eggløsning senere enn de "gjennomsnittlige" 14 dagene etter- alle sykluser varierer!

Ingen i verden vet vel bedre enn deg når du sist hadde mensen? De kan jo ikke komme og fortelle deg at du har hatt mensen på et tidspunkt du selv vet at du ikke hadde det?

 

Det kan godt tenkes at ingen av dere har rett og at du befinner deg midt imellom, men når det kommer til din egen kropp så vet du best selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være at den bare er liten av vekst, men du får nok et bedre svar når du går på ul i uke 18, for da er alle fostere omtrent samme str uansett. Og min erfaring er at ul stemmer. Jeg visste heller ikke helt når jeg ble gravid sist og i følge siste mens skulle jeg vært 18 uker da jeg var på ul, men de sa jeg bare var 15 uker. Fikk ny termin 3 uker senere enn den første og jeg gikk til og med 11 dager over den nye terminen. Ungen var 3300g og ingenting tydet på at han var overtidig. Så det er godt mulig at ul stemmer, men du vil få bedre svar når du går på ul i uke 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lengden som måles på tidlig UL er ganske unøyaktig, jeg ville heller ha stolt på min egen utregning, i alle fall hvis du har stabile sykluser (hust å ta hensyn til sykluslengden). Rart ikke legen sa det til deg, da jeg var på tidlig UL sa de at lengden de målte ikke var helt nøyaktig. Du må nok dessverre vente til ordinær UL i uke 17-19 for å bestemme sikker termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...