Gå til innhold

til dere mamamer under 18..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg lurer litt på om legen deres sente melling til barneværnet om at dere var gravide.. å om dere måtte ha oppfølging fra barneværntet eller ikke ..

jeg skal ha mitt første barn å er under 18, og jeg måtte godkjenne til at barnevernet sammarbeidet med å finne den beste løsningen for barnet og meg, sammen med barnefar..

hvordan er det med dere andre under 18?

Fortsetter under...

Det har jeg ikke hørt om.... Første gangen jeg var gravid (og andre) var jeg bare 15, og barnevernet ble ikke koblet inn noen gang selv om jeg til og med var under den seksuelle lavalderen...

Og de som er over 16 skal ikke høre til å ha tilkobling til barnevernet uansett!! (med mindre det er andre grunner til at de misstenker at moren ikke kan ta vare på barnet)....

Så dette synes jeg var merkelig... Hvor gammel er du??

Til lille_vb (har baby i magen) :D

jeg er 17år og barnefaren er 24.

jeg har selv vert i barnevernet, av eget ønske for noen år siden,

å da jeg var på Legekontoret å sa jeg var gravid, sa legen at han kom til å sende ut ett brev til barnevernet her jeg bor. Barnevernet tok kontakt med meg å spurte om jeg ville samtykke til hjelp. det beste var at jeg samtykken for å kunne få hjelp økonomisk før ungen ble født, pga jeg ikke har noen inntekt. dette syns jeg er litt merkeli..

Jeg er 17 selv, barnefar 21. Legen min oppførte seg som en tosk da jeg fortalte jeg var gravid(fyller 18 i November). Han prøvde å presse meg til abort og sa at jeg ikke ville klare å bli mamma nå, og jeg var vanvittig deprimert de første månedene.

Vel, han kontaktet IKKE barneværnet, ikke som jeg vet iallefall. Jeg tror det kommer veldig an på lege til lege. Har ei venninne på 16 som fikk ei jente i Januar, hun kom i kontakt med barneværnet nå nylig og ble veldig glad for det, så det er ikke nødvendigvis noe negativt heldigvis.

Godt at han ikke kontaktet barnevernet??? Hvorfor det?? Barnevernet behøver på ingen måte å være noe negativt. De er der for å hjelpe- sørge for barnets beste. Mange unge mødre synes det er et enormt ansvar å skulle ta seg av et lite barn på egen hånd, og synes bv gjør en god jobb.

Det er ingen skam å vær i kontakt med barnevernet. De jentene som velger å samarbeide med barnevernet for barnets beste, viser at de er vokse og ansvarsbevisste synes jeg.

Stå på jenter!!

• 4 uker senere...

Annonse

ja!! jeg er 17 år. men jeg vet ikke hvem det var som sendte bekymrings melding til barnevernet.. jeg og barnefaren er sammen og vi må møte opp på disse møtene aleine uten foreldre.. fordi at dem lissom skal kunne hjelpe meg, men det er jeg sterkt imot. jeg vil heller klare dette på egenhånd, jeg og barnefaren;) jeg venter min første i oktober:D

jeg var på sosialen den perioden jeg ble gravid men fikk meg jobb og han på sosialen sa at han skulle kontakte barneværnet(noe jeg og mine foreldre sa strengt nei til for jeg og sambo klarer oss selv å jeg var 20)

kan du ikke bare si at dere får den hjelpen og støtten dere trenger av familie å venner da,det gjorde vi å ikke hørt noe.

har også en venninne som fikk barn da hun var 15 (4år siden) og hun hadde ike kontakt med barneværet

Til Isse..

Så lenge jormor eller helsesøster ikke sender ut bekymringsmelding har ikke barnevernet rett til å gjøre noe !! Det sa jormoren min til meg,

hvis ikke må Barneværnet ha godkjenning fra deg og samboern/kjæresten om at dere vi ha hjelp, hvis ikke kan di ikke gjøre noe

åhja.. skjønner.. men vi har ikke godtatt noenting vi.. synes at det er litt merkelig at de plutselig begynte å bry seg og påstår at jeg ikke kom til å klare meg økonomisk og ta vare på et barn.. jeg får heller ikke lov av barnevernet å flyte hjemmefra.. men hallo da!! jeg har 3 små brødre fra alderen 3-13 år her hjemme!.. jeg orker ikke oppdra en unge her hjemme da men det skjønner jo ikke dem.... blir så irritert på sånne folk.. men det er litt rart at barnevernet kan tvinge oss å gå på møter uten foreldre siden vi begge er under 18..

Annonse

Når noen under 18 blir gravid, skal barnevernet ha beskjed. Ikke for å ødlegge noe, men for å hjelpe dere med hva det enn er dere trenger. dette er fordi at man er barn frem til man er 18 år.

Synest dette er en god ting... her kan man få vite om hva man har rett på økonomisk, og veiledning og råd på andre saker og ting. Det er også en metode for å sikre at barna får gode omsorgspersoner.

Man må ikke altid tro det verste om bv. De er her faktisk for å hjelpe.

Dette skal vere en praksis, men den blir svært skjelden fulgt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...