Elly78 Skrevet 5. juni 2006 #1 Skrevet 5. juni 2006 sønnen min har eksem flekker noen steder i pannen.når vi var på 6mnd-kontrollen sa legen at vi kunne smøre på kortison salve.vi har gjort det,men så fort vi la være å smøre på så kommer det igjen.er det noen andre som har babyer med eksem?noe annet jeg kan bruke.eller vil det gå bort av seg selv?er jo ikke bra med for mye kortison heller da.
-Petrine- Skrevet 5. juni 2006 #3 Skrevet 5. juni 2006 Har dere trappet ned på smøringen? Eller bare sluttet brått? Viktig at man smører annenhver dag noen dager før man slutter helt, viss ikke vil eksemet blusse opp igjen. Ellers er det jo viktig å holde huden fuktig, smøre ofte med fet, parfymefri fuktighetskrem. Her kan du lese om annen behandling: www.eksemskolen.no
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2006 #4 Skrevet 5. juni 2006 anbefaler tyroler natursalve på det varmeste!! denne fås kjøpt på helsekost. ellers smør ofte inn med fet krem (locobase ol). Kun oljebad sjelden. Og kun f.eks. blenda sensitive vaskemiddel og ikke skyllemiddel. Unngå ull rett mot huden. Vi fikk forøvrig påvist melkeallergi hos homøopat på vår datter. Når vi kuttet nan (melk) og gav prosobee kjøpt på apotek isteden er eksemen borte!!!! Mange med atopisk eksem tåler nemlig ikke melk. Verdt å prøve ut! Ellers anbefaler jeg siden til norges astma -og allergiforbund. (www.naaf.no). MASSE LYKKE TIL!! Masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2006 #5 Skrevet 5. juni 2006 Eldste jenta mi hadde atopisk eksem, og vi sleit med det samme. Reiste til slutt til hudlege, og han sa helt andre ting enn legen. Det som hjalp mest på henne var fete kremer. Heldigvis voks hun det av seg.
integra Skrevet 5. juli 2009 #6 Skrevet 5. juli 2009 Du kan forsøke med en meget bra, naturlig hudkrem som heter Egyptian Magic - den er basert på bl.a bivoks. Gir meget rask og god effekt på bl.a. eksem og andre hudproblemer. Er også veldig bra på tørr hud. www.egyptianmagic.no Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå