Anonym bruker Skrevet 5. juni 2006 #1 Del Skrevet 5. juni 2006 Jeg er på vei uke 7 og har vært i arbeid fra okt til slutten av juni2006 som vikarlærer %100 st. og skal få jobb igjen i august som lærer, det betyr at jeg skal bli arbeidsledig ca ( en og en halv mnd ) uten lønn og har termin januar2007 så lurer på om har jeg rett til fødselspermisjon selvom har jeg ca en og en halv mnd mellom rom ( arbeidsledig ). *Til slutten av juni blir det 8 uker . * Fra august til januar skal jeg bli i arbeid bare 5 mnd . * Hva betyr 6 av de siste 10 mnd ? TUSEN TAKK FOR SVARENE. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nunnii Skrevet 5. juni 2006 #2 Del Skrevet 5. juni 2006 Hei. Du har krav på fødselspenger. Jeg vil råde deg til å melde deg arb.ledig i de 2 mnd så du får penger til permpengegrunnlaget. Tror ikke du regnes som fast ansatt, og dermed vil de 6 siste månedene av de 10 siste månedene før fødsel (dvs ca 1mnd før du ble gavid til du er 5 mnd på vei) legges til grunn for beregning av dine permpenger. Eller, i noen tilfeller tar de de beste 6 mnd av de 10 siste mnd som grunnlag. Håper dette hjalp!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå