Gå til innhold

Vognkjøp....

dimoren

Anbefalte innlegg

Hei - er det noen av dere med termin i nov/des.som har vurdert å kjøpe vogn allerede nå?? Jeg er 14 uker på vei... Vi har tenkt å kjøpe bruktvogn til denne siste lille attpåklatten vår, og har funnet en Simo kombivogn på finn til 2500. Det er en 2005 modell brukt til 1 barn. Dette må jo være et knalltilbud som jeg ikke kan la gå fra meg...

Noen tanker?

Fortsetter under...

Er inne i min 19 uke nå, og studerer barnevogner hele tiden.......... Mine foreldre gir meg vognen, så det blir en flunkende ny her, gleder meg, men synes det er vanskelig å velge.

Mange fine, men har fått noen tips av en erfaren venninne med 3 barn og utallige vogner på "samvittigheten", så jeg vet hva jeg ikke vil ha.....

Uansett så stresser jeg ikke, tar en tur over grensa når kjøpet skal gjøres, er jo litt å spare..

Kan du være så snill å gjenta noen av tipsene du har fått av henne?? Jeg har riktignok to barn fra før, men jeg har helt glemt hva jeg skal satse på. De to første lå i bagvogn, der det er god plass. Nå har jeg sett på kombivogner, men er begynt å lure på om jeg skal gå for bagvogn. Simo.

Gidder du å komme med tipsene du har fått?

Altså.

Husker alle greiene fra forrige gang. De ble solgt, mne sportsvognen står her fremdelse. Gidder rett og slett ikke betale mellom 4000 og 6000 for noe nytt og fancy, så gikk inn på finn.no og kjøpte Simo blå kombivogn med oppblåsbare hjul. Modell fra jeg tror fra 2003. Betalte kr. 1000, og den er fullstendig pen og grei. Måtte bare kjøre noen få kilometer, for mange småbarnsfamilier oppe i Bærums Verk området.

Samme område fik jeg kjøpt sånt plastikdekket stellebord ,ed badabalje under med helle ut vannet-slange og to hylle under. Det var godt som nytt, og betalte 500.

Fikk også kjøpt veldig fin vippestol til 300,- men kunne også funet vippestol som ikke var så fin for en hundrelapp, som ville vært en ren og velfungerende vippestol det også.

Ellers var det skummelt å se alt babytøy jeg hadde tatt vare på, jeg som startet sent og ikke skulle ha mer enn ett barn (???)

Hadde alt på loftet: tisselaken, babydyne, babysengetøy, tepper, noen klær, deriblant mange såk. brillebukser.

Har egentlig bare kjøpt to pakker med smokker og ellers noen nye klær i str. 50-56 og noen i str. 68. Og dette var mange bodyer fra Bogerud tekstil, i god bomull så vidt jeg kan se, de bodyene koster 29.90. Men jeg kjøpte også noen finere sparkebuksergreier. Må innrømme at de kostet over 200.

Kjøpt

4 hjul er stødigere enn 3 hjul. Skal man ferdes mest på asfalt ol, trenger man ikke 3-hjuling. (selv om de ser kule ut)

Hun hadde en stygg nestenulykke med en 3-hjuling som blåste overende og ungen skled ut i "skillet" mellom vogn og kalesje. Heldigvis på mykt underlag, men en skremmende opplevelse for henne.

Kurven under: Aldri kjøp vogn med sånnt nett under, det tåler ikke handleposer ol. Kurv i stål (med evt nett på sidene) er å foretrekke, spes hvis du vet du kommer til å ha med vognen på handleturer.

Jeg som har termin i starten av nov burde satse på en stor bag (derfor duovogn), ettersom det da er bedre plass til voksipose ol i den kalde årstiden, og ungene vokser utrolig fort.

(kjenner ei som måtte kjøpe ny vogn 3 mnd etter at ungen var født fordi bagvognen ble for liten)

Har selv kommet til at jeg vil ha en vogn der jeg kan flytte håndtaket over på andre siden med et enkelt grep, greit å slippe å dra vognen etter seg pga sol el. Et helseteppe som solskjerm, festet med klesklyper syns jeg ser litt merkelig ut... men det er meg da.

Det var de tipsene jeg kom på nå........håper det var til hjelp.

Annonse

Jeg har termin i oktober. Vi har ingen ting igjen, så her må vi kjøpe alt.

Vi har kjøpt en sort Quinny (Speedi et eller annet) - mannen min insisterte på den! Vi går masse tur og har marka rett ved oss, så jeg regner med at den blir praktisk. Man kan feste et Maxi Cosi bilsete på understellet, så det har vi også kjøpt.

I tillegg har vi kjøpt et Stokke stellebord og en Leandervugge. Butikken vi handlet i, er super. Vi betaler og henter alt sammen når vi vil rundt termin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...