Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei..

Ved begge mine forrige barns amming, ble jeg SKIKKELIG sår etter bare en mnd, og måtte avbryte ammingen. Brystvorten på ene puppen hadde nesten falt av:S Var helt grusomt!

Nå kjenner jegt at hvis jeg prøver å gni litt, herde dem litt, blir jeg også sår med en gang,og det FØR babyen har prøvd!!

Alle er jo så veldig til å "skremme" oss til å amme, og vi skal ha dårlig samvittighet om vi ikke gjør det.. hva mener dere?

Mine barn har ikke tatt noen skade av så lite amming,så hva gjør man da?? jeg prøvde skjold, og ALT! Kremer, salver,og beskyttelse.. alle fortalte meg at sugingen var bra, de hang ikke i puppen..

Så er jeg bare veldig sensitiv der??

noen andre som har hatt det slik?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5262016-s%C3%A5re-brystvorter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først vil jeg si at det der med herding er en myte som ser ut til å henge i fremdeles..... man kan knipe og være så hardthendt med brystvorten man bare vil, men ingenting kan sammenlignes med en baby som suger...

Ellers, så har jeg ikke så mange tips ang. såre brystvorter.. Jeg har ammet to barn og husker det var tortur i begynnelsen med førstemann.. Jeg brukte skjold en periode, for vortene var åpne sår. Med andremann gikk det helt fint, ikke såre vorter.

Jeg har en venninne som sverger til haneskjell og har dem på seg inni bh'en.

Jeg tror det kan hjelpe at vortene blir tørre mellom hver amming. Bruk ammeinnlegg i ull, ikke de bomullsgreienet i butikken, for de holder brystvorten klam og fuktig. - la puppen lufttørke etter amming før du gjemmer den bort igjen.. Salver og sånn har jeg lite tro på, både på brystvorter og barnerumper..

Man skal heller ikke amme for enhver pris. Det blir folk av barn som får morsmelkerstatning også!! Vi må alle gjøre det vi føler er best for oss selv og barnet vårt..

:-)

jeg amma førstemann i 2 uker, så ville han ikke mere..

gikk over til morsmelkerstatning, og han er blitt en frisk og fin 5 åring!!

ikke bekymre deg, men prøv deg fram etter at babyen har kommet!

blir det for vondt, så går du over til morsmelkerstatning!

det hadde jeg gjort iallefall!!

lykke til! det ordner seg alltid!!

klem!

HEI.et kjerringråd mot såre brystvorter når du ammer.

plukk blomstene av ringblomst legg dem i et stort syltetøyglass hell på ovivenolje så du dekker blomstene og en ts. eddik. holdbarheten er et år. smør det på brystenne etter amming og la det luft tørrke. det er ikke farlig for babyen for ringblomst er spiselig. det hjelper også for bleie utslett og sår munn.

lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...