Gå til innhold

Dere som har barn fra før - hvor gamle er barna deres?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1.5 år. Fikk ikke mensen tilbake før småen var over 1 år. Og en jeg kjenner har en sønn på snart 2 år og hun har ennå ikke fått mensen tilbake.. .så det er ikke alle som kan velge når de vil bli gravide igjen :-)

Men jeg hadde uansett ikke blitt gravid igjen med en gang. Men neste gang kan jeg godt tenke meg å ikke ha mer enn 1.5 år mellom nr.2 og 3. men tviler på at det lar seg gjøre hvis det tar like lang tid å få tilbake mensen neste gang. Men så ammet jeg til poden var 1 år.

Annonse

He, he jeg vet at eggløsningen kommer før mensen, Men hvis man får igjen mensen når småen er f.eks 14 mnd, så fikk man igjen eggløsningen to uker før, man kan derfor ikke ha blitt gravid før den tid! Det er ikke mulig å ha eggløsning uten at mensen kommer to uker etterpå med mindre man er gravid! Sånn at det er klart :-)

Klumpen min er to år og to måneder. Jeg fikk heller ikke igjen mensen før jeg sluttet å amme han, og da var han ca 14 måneder. Har prøvd siden den gang å bli gravid, og nå har det endelig klaffet :-) Vil bli ca tre år mellom barna våre altså, men det greide dere sikkert å regne ut selv. Hadde selvsagt vært glad om jeg hadde blitt gravid tidligere, men nå er jeg bare enormt glad for at det har klaffet DENNE gangen!

Gutten min blir 11 måneder den 18.juni. Jeg fikk tilbake mensen da han var 6 måneder, og nå er vi altså gravide igjen - kjempemorsomt!! :)

Jeg regner egentlig med å tandemamme, om veslegutt som da blir storebror fortsatt er interessert i pupp.

Annonse

Eldstejenta er 3 år og 1 mnd. Yngstejenta er 1 år og 4 mnd. Er sju uker på vei med nummer tre. Alle svangerskapene var planlagt, så her blir det tre tette! (eller fire hvis det blir tvillinger - håper ikke det da, men vi har tatt høyde for at det jo kan skje). Må vel føye til at dette med tre barn så tett i alder nok ikke er for alle, men det ser man fort selv - hvor sliten man blir av den ene ungen som kommer først og så hvordan det går å ha to å ta seg av.

Hehe, så moro da! Har nesten begynt å føle jeg er den "eneste i verden" som skal ha nr 3 så nært innpå de to andre. Når har du termin da? Jeg har foreløpig termin 27.1, men har ikke vært hos legen ennå, så den er ikke offisiell. Kanskje vi ses i januarklubben?? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...